Visszavágta egész évre vonatkozó eredménycéljait a Siemens AG menedzsmentje, miután a társaság csütörtök reggel a vártnál lényegesen nagyobb veszteségről számolt be a második negyedévre vonatkozóan.
A müncheni székhelyű ipari konglomerátumnak a keresletre továbbra sem lehet panasza, háromhavi forgalma ugyanis 11 százalékkal 17,87 milliárd euróra kúszott fel, ezzel pedig mintegy 400 millió euróval rátromfolt az elemzői várakozásokra is.
Az emelkedő bevétel ellenére a társaság mégis veszteséges negyedévet zárt, 2010 harmadik negyedéve, vagyis közel 12 év óta először.
Ennek oka egy jókora, 2,8 milliárd eurós leírás, amit a német óriásvállalat külön cégbe kiszervezett energetikai üzletága, a Siemens Energyben meglévő részesedésének értékcsökkenése okozott.
A Siemens 35 százalékos részesedéssel rendelkezik a különböző energetikai berendezéseket, szélturbinákat gyártó vállalatban, amely két évvel ezelőtti leválasztása óta folyamatosan kihívásokkal küszködik, és veszteséges.
A tulajdonrészen elkönyvelt leírás mellett az eredményt további 442 millió euróval rontották az Oroszországból való kivonulás költségei. Mindezek miatt a Siemens 1,66 milliárd euró adózott veszteséget könyvelt el az időszakra a tavalyi 1,35 milliárdos nyereség után. A veszteségre számított a piac, ám annak mértéke alaposan meglepte az elemzőket, a konszenzus ugyanis „csupán” 532 millió eurós mínuszról szólt.
A megszaladt veszteség miatt az egész éves terveiből is alább kellett adnia a társaságnak, amely több mint harmadával vágta vissza profitvárakozását. A befektetőknek ennek megfelelően 5,33-5,73 eurós egy részvényre jutó nettó nyereséggel (EPS) kell majd beérniük a korábban jelzett 8,7-9,1 eurós EPS-sáv helyett.
A beszámolóra és a borúsabb kilátásokra mérsékelt pesszimizmussal reagált a piac, a Siemens árfolyama a csütörtöki kereskedés első órájában 0,7 százalékkal csúszott lejjebb. Idén ezzel már piaci értékének közel 30 százalékát veszítette el a társaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.