Az UniCredit elsősorban az üzleti tervben kitűzött célok teljesítésére összpontosít, ám továbbra is készen áll arra, hogy megragadja az adódó felvásárlási lehetőségeket azokon a piacokon, ahol egyébként is jelen van – mondta egy római rendezvényen szerdán Andrea Orcel vezérigazgató (képünkön).
Orcel igyekezett tisztázni a Handelsblatt című német lapban kedden megjelent, az UniCredit németországi piaci részesedésének növeléséről szóló megjegyzését, amelyben nem zárta ki az esetleges fúziókat és felvásárlásokat (M&A) sem.
Hangsúlyozta, hogy szerinte semmi újdonságot nem mondott, hiszen az akvizíciók lehetőséget nyújtanak a növekedés felgyorsítására, persze csak
megfelelő feltételek mellett.
Az olasz bank első embere korábban azt nyilatkozta, hogy megfontolná az olyan ügyleteket, amelyek úgy erősítik az UniCredit franchise-hálózatát és úgy növelik a részvényesi értéket, hogy közben nem veszélyeztetik a hitelintézet javadalmazási céljait, sokkal inkább a szerves fejlődésre összpontosítanak.
„Amikor átvettem a stafétabotot, az UniCredit álláspontja az volt, hogy nem lesz M&A, míg én azt mondtam, hogy ha megfelelők a feltételek, akkor ez meggyorsíthatja a bankcsoport bővülését. Ebből, valamint abból, hogy korábban részt vettem ilyen tranzakciókban, mindenki azt gondolta, hogy nyakló nélkül fogok költekezni.”
Az Európa egyik legtapasztaltabb befektetési bankárának tartott Orcel tavaly áprilisban csatlakozott az UniCredithez, miután 2012 óta vezette az UBS befektetési bankját.
A Handelsblatt szerint Orcel kifejezetten az olasz hitelintézet németországi piaci részesedésnek esetleges jelentős növekedéséről beszélt kedden, amely szerinte jót tenne az UniCreditnek.
Mint ismert, a bank a német piacon a HypoVereinsbank révén van jelen.
A német lap felidézte, hogy Andrea Orcel a Commerzbank vezérigazgatójával májusban tárgyalt egy esetleges összefogásról, a megbeszélések azonban kezdeti stádiumban megrekedtek a háború miatt, később pedig lekerültek a napirendről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.