A Spotify hivatalosan is hozzáadta a hangoskönyveket a szolgáltatásához – derül ki a vállalat közleményéből.
Az amerikai Spotify-felhasználók a mai naptól kezdve hangoskönyvet vásárolhatnak és hallgathatnak: a digitális művek iránt érdeklődők megtalálhatják azokat a keresőben és a könyvtárban. A zenékhez és a podcastekhez hasonlóan működnek az ajánlások is.
Az induláskor a vállalat szerint a könyvtár több mint 300 ezer címet tartalmaz.
Egy hangoskönyvet kiválasztva a lejátszás gombon egy zár ikon jelenik meg, amely azt jelzi, hogy meg kell vásárolni a művet, amit egy külön honlapon lehet megtenni. A megvett könyvek automatikusan megjelennek a könyvtárban, és offline is hallgathatók lesznek. A podcastokhoz hasonlóan a hangoskönyvekhez is van sebességszabályozás, így azokat a kívánt tempóban lehet hallgatni.
A 2006-ban alapított Spotify kezdetben csak a zenei streamingre koncentrált, majd 2015-ben bevezette a podcasteket, és a második negyedéves eredményjelentése szerint mára több mint 4,4 millió podcastot kínál. A mostani lépésre mintegy két éve készül a vállalat, legutóbb tavaly novemberben felvásárolta a hangoskönyvet forgalmazó Findaway nevű céget.
A streamingszolgáltató azért döntött a hangoskönyvek bevezetése mellett, mert azok jelentős méretű kiaknázatlan piacot kínálnak a cég közleménye szerint. A vállalat úgy véli, hogy a szegmens évről évre mintegy 20 százalékkal növekszik, annak ellenére, hogy a jelenlegi könyvpiac mindössze 6-7 százalékát teszi ki.
A lépéssel a Spotify közvetlen versenytársa lesz az olyan vállalatoknak mint az Apple, a Google, a Rakuten és az Amazon tulajdonában lévő Audible.
Ahogy arról portálunk beszámolt, a streamingszolgáltató június végén 188 millió előfizetővel zárt, ami felülmúlta a 187 milliós előrejelzést. Az összes felhasználó száma – amelybe a nem fizetők is beletartoznak – szintén rácáfolt a várakozásokra, és 433 millióra emelkedett. Mindezt annak ellenére érte el, hogy az orosz piacról való kivonulással 600 ezer előfizetőt vesztett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.