A Jaguar Land Rover (JLR) nagykereskedelmi értékesítései – a kínai eladásokat nem számolva – 4 százalékkal, 75 307 darabra nőttek a cég szeptember végén lezárt második üzleti negyedévében – jelentette be a tulajdonos indiai Tata Motors. Ez a szám ugyanakkor a bővülés dacára messze elmaradt a társaság augusztusban közölt 90 ezer darabos saját várakozásától. A kínai értékesítésről a vállalat nem közöl számokat, lévén ott egy vegyesvállalat felel az üzletmenetért.
Egy friss prognózishoz képest kimutatott több mint 16 százalékos eltérés okkal verte ki a biztosítékot a részvényeseknél, akik a tulajdonos Tata Motorson verték el a port, 5 százalékos lejtőre küldve hétfőn a részvényárfolyamot.
Még az sem hangolta jobb kedvre a befektetőket, hogy az elektromos változatban is kapható új Range Rover és Range Rover Sport modellek nagykereskedelmi eladása az első negyedévi 5790 darabról 13 537 darabra ugrott.
Sőt, szeptember 30-ra a teljes rendelésállomány három hónap alatt ötezer autóval re 205 ezerre emelkedett.
Ráadásul az 50 millió forint körüli áron vesztegetett új Range Rover és Range Rover Sport, valamint a – szintén villanyautóként is elérhető – Defender modellek iránti kereslet továbbra is bivalyerős, a 205 ezer megrendelésből több mint 145 ezer ezekre futott be.
A menedzsment szerint a luxusautógyártó egyik félvezető-beszállítója a ludas az elmaradásban, mivel egy nehezen helyettesíthető speciális csipből jóval kevesebbet szállított a megrendelt mennyiséghez képest.
Hozzátették azonban, van ok a bizakodásra, hiszen a beszállítókkal kötött új megállapodások a pénzügyi év második felében növekvő eladási számokat eredményeznek majd. Emellett az elmaradt forgalom negatív hatását drágább, azaz magasabb nyereségtartalmú autóik fokozott marketingjével, illetve értékesítésével tompították.
Az elemzők szemében ugyanakkor a cégvezetés kincstári optimizmusa édeskevésnek bizonyult.
Egyértelműbb és tényszerűbb információkra lenne szükségünk a JLR várható termelésével kapcsolatban
– írta Amyn Pirani, a JPMorgan elemzője befektetőknek szóló jegyzetében, miközben felülsúlyozásról semlegesre rontotta le a Tatára kiadott ajánlását, a vállalat célárát 525 rúpiáról 455 rúpiára (1 rúpia = 5,35 forint) csökkentve.
A Morgan Stanley is több mint 11 százalékkal rontott a Tata-papírok célárán, ráadásul 6,2 rúpiás részvényenkénti veszteséget (EPS) prognosztizált a jövő márciussal záruló 2023-as pénzügyi évre, szemben korábbi előrejelzésével, amelyben még 21,5 rúpiás részvényenkénti nyereséggel számolt.
A következő üzleti évben a JLR járművek iránti kereslet az iparág általános lassulása miatt nyomás alá kerül, értékesítési volumene várhatóan mintegy 22 százalékkal marad el a 2018-as pénzügyi évben szinttől
– írta Binay Singh, a Morgan Stanley elemzője.
A fentiek ellenére a Tata Motorst követő 30 elemző átlagos ajánlása vétel, a medián célár pedig 530 rúpia a Refinitiv szerint, azaz még bőven a részvény hétfőn 395 rúpia körül mozgó árfolyama fölött maradt.
A Range Rover beszállítója lett a magyar kkvA Mono-Ipolyfabric komoly beruházást hajtott végre a gyártás érdekében. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.