Javította idei éves kilátásait a Coca-Cola, miután a harmadik negyedévben mind az árbevétele, mind anyeresége felülmúlta a Wall Street várakozásait.
A vállalat a gyorsjelentése bemutatásakor egyúttal kitekintést adott a jövő évre is, kiemelve, hogy az infláció várhatóan tovább növeli a kiadásait, és a nyersanyagárak továbbra is változékonyak maradnak. Az előrejelzés szerint az erős dollár is terheli majd eredményszámait. A konkrétumokkal azonban egyelőre, sőt egészen 2023 elejéig adós marad a menedzsment.
Visszatérve a harmadik negyedévhez az italgyártó óriás 2,83 milliárd dollár, azaz részvényenként (EPS) 65 cent nettó nyereséget jelentett, szemben az egy évvel korábbi 2,47 milliárd dollárral és 57 centtel. A piac egyébként 1 centtel kevesebbre számított.
Bevételágon is alábecsülték az ikonikus vállalatot az elemzők, hiszen a korrigált nettó árbevétel 10 százalékkal, 11,05 milliárd dollárra emelkedett, messze meghaladva a 10,52 milliárd dolláros várakozást.
A szerves, vagyis a szervezeti változásoktól megtisztított bevételnövekedés elérte a 16 százalékot, amit a vállalat a portfóliójához tartozó termékek magasabb áraival gazdálkodott ki.
Az árfolyamváltozások kiszűrésére alkalmas volumenértékesítés 4 százalékkal emelkedett a cégnél, miközben más fogyasztásicikk-gyártóknál – például a Procter & Gamble-nél – az infláció miatt visszaesett a forgalom.
A szénsavas üdítőitalok szegmense 3 százalékos volumennövekedést jelentett, a Coke Zero Sugar-eladások pedig nem kevesebb, mint 11 százalékkal lőttek ki a negyedévben.
A vállalat kávé- és teaüzletágának mennyiségi bővülése 5 százalékot tett ki, amit a Powerade, a Bodyarmor és a Costa Coffee terjeszkedése hajtott.
A táplálkozás, gyümölcslevek, tejtermékek és növényi alapú italok divíziója stagnált, amit a helyi márkák iránti csökkenő kelet-európai kereslet okozott.
A Coca-Cola az idei pénzügyi évre most már 6-7 százalékos EPS-növekedést vár, szemben a korábbi 5-6 százalékkal. A vállalat emellett a szerves bevételnövekedésre vonatkozó kilátásait is 14-15 százalékra emelte a korábbi 12-13 százalékos sávból.
Az üdítőital-gyártó részvényei az amerikai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben 2,4 százalékkal, 59 dollárra drágultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.