A Volkswagen eladásai több mint 10 százalékkal nőttek a harmadik negyedévben, miután enyhültek az ellátási láncok problémái – írja a Reuters.
Szeptemberben 20,7 százalékkal növekedett az értékesítés, amit a kínai piacnak köszönhet a német vállalat.
Az év eleje óta több mint 6 millió járművet adott el a konszern, ami közel 13 százalékos csökkenés a tavalyi év azonos időszakához képest. A Volkswagen termelése tükrözi az autóiparban az elmúlt hónapokban tapasztalt fellendülést, miután a szegmenst az elmúlt hónapokban az orosz–ukrán háború, a magas infláció és a kínai üzemek leállása sújtotta.
A BMW eladásai a harmadik negyedévben a szeptemberi 6,6 százalékos növekedéssel alig maradtak el a tavalyitól, a Mercedes-Benz kiszállításai 20 százalékkal nőttek a harmadik negyedben, míg a Porsche értékesítése csaknem 20 százalékkal emelkedett. Összességében az idén a Volkswagen kiszállításai minden fontos régióban csökkentek, a legnagyobb mértékben az öreg kontinensen, majd a Közel-Keleten és Afrikában.
Az idei első kilenc hónapban 7,5 százalékkal Kínában volt a legkisebb a visszaesés, szeptemberben pedig erőteljes fellendülés következett be a távol-keleti országban: az értékesítés harmadával volt magasabb, mint a tavalyi év azonos hónapjában.
A Volkswagen közölte: a tisztán elektromos hajtású jármű-értékesítésére mintegy kétharmada Európában került sor, a fennmaradó egyharmad pedig elsősorban Kínában, ahol a német vállalat a helyi versenytársakkal és Elon Musk cégével, a Teslával küzd.
A tőzsdén és a szalonokban is villog a PorscheFelpörgette gyártását és értékesítését a harmadik negyedévben a Porsche. A harmadik negyedévben az értékesítés csaknem 20 százalékkal nőtt, és ezzel pozitívba fordult az idei első kilenc hónapra vonatkozó értékesítési statisztika: szeptemberrel bezárólag 2 százalékos volt növekedés a bázishoz képest. Darabszámban ez 221 512 eladott autót jelent. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.