BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kilőttek a költségek a Google-nél

Bár Google anyacége, az Alphabet árbevétel növekedésről számolt be, ám ennek üteme a legalacsonyabb volt 2020 második negyedéve óta. Míg a profit messze elmaradt az elemzői várakozástól. Egyre szűkül a hirdetési piac, de jó hír, hogy az Alphabet immunis az Apple adatvédelmi reguláival szemben.

A Google kereső anyacége, az Alphabet az ötödik egymást követő negyedévről riportált lassuló árbevétel-növekedést. Míg

 a YouTube hirdetési bevétele most először csökkent, mióta tőzsdei jelentések születnek a vidóplatformról. 

A gyengélkedő amerikai gazdaság immár a válsággal szemben eddig viszonylag immun nagy technológiai cégek egészségét is aláássa. Előbb a Microsoft jelentette az elmúlt két év legrosszabb negyedéves eredményét, majd a Texas Instruments közölte, hogy a személyi elektronikai cikkek kereslete csökkenő tendenciát mutat. Az Alphabet számai is azt jelzik, hogy

 a digitális reklámipar továbbra is törékeny, s mind a Google kereső, mind  a YouTube feltűnően lassan pörög, miközben ezek lennének a növekedés motorjai.

Az Alphabet 69,1 milliárd dolláros bevételről számolt be a harmadik negyedévben, ami 6,1 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, de elmarad az elemzők által várt 70,58 milliárd dollártól. Míg a profit szám 13,9 milliárd dollár lett, ami 26,5 százalékos zuhanás az előző év azonos időszakához képest. 

Az egy részvényre jutó nyereség (EPS) 1,06 dollár, szemben az elemzők által várt 1,25 dollárral.

Google Headquarters in Mountain View
Fotó: Getty Images

 
 

A YouTube hirdetési bevétele  7,07 milliárd dollár volt, míg az elemzők 7,42 milliárd dollárt vártak.

 A Google Cloud bevétele 6,9 milliárd dollár, ami felülmúlta a 6,69 milliárd dolláros elemzői várakozást.

A részvény az év eleje óta közel 30 százalékot szánkázott, csekély vigasz, hogy a technológiai fókuszú Nasdaq Composite Index még lejjebb csúszott az árfolyamlejtőn. A riport 6,5 százalékos esést hozott a zárás utáni kereskedésben. 
A Wall Street Journal emlékeztet, hogy miközben a menedzsment a munkaerő-felvétel szigorú regulációjáról beszél, addig a riportált negyedévben 12 800 fővel emelkedett az Alphabet teljes munkaidős alkalmazotti létszáma. Sundar Pichai vezérigazgató az elemzői konferemcián úgy fogalmazott:  a Google most a legnagyobb növekedési lehetőségeibe fektet, s a negyedik negyedévben jóval lassabb lesz az alkalmazotti létszám növekedése. 
 

A Google  bevételének nagy részét továbbra is a keresési eredmények és a cég algoritmusai által előbányászott videók mellett megjelenő hirdetésekből szerzi.

Bár az Alphabet árbevétel növekedésről számolt be, ám ennek üteme a legalacsonyabb volt 2020 második negyedéve óta. A keresési üzletág bevétele 39,5 milliárd dollár lett a harmadik negyedévben, ami ugyan 4,3 százalékos növekedést jelent. De Mark Mahaney, az Evercore ISI elemzője erre azt mondta: 

mivel a keresés a cég története során mindig kiemelkedően teljesített, ezért a mostani számok gyenge eredményként értékelhetőek. 

Hozzátette: a Google renyhe teljesítménye is mutatja, hogy mennyire óvatossá váltak a kisvállalkozások marketingesei. 

Míg a YouTube hirdetési bevételeinek megbicsaklása azzal magyarázható, hogy ez az üzletág nagyobb mértékben támaszkodik az úgynevezett márkahirdetésekre, ezért érzékenyebb a vállalati költségmegtakarításokra.

Elemzők szerint 

a Google továbbra is immunis az Apple Inc. által tavaly bevezetett adatvédelmi változtatásokkal szemben

, amelyek megbuktatták azokat a technológiai vállalatokat , amelyek a célzott hirdetésekkel nagymértékben támaszkodnak a felhasználók mobilalkalmazásainak követésére.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.