BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kátyúra futott a Continental, de a motor dübörög

Veszteséggel zárta a harmadik negyedévet a német autóipari konszern, amely a készpénzt is tovább égette, a megugró rendelésállománya azonban továbbra is biztató a jövőre nézve.

Az előző negyedévhez hasonlóan a harmadikban is veszteséget termelt a Continental, a német autóipari konszern ezzel együtt továbbra is kitart az egész éves tervszámai mellett.

Continental AG
Fotó: Moritz Frankenberg /dpa Picture-Alliance via AFP

A hannoveri központú vállalat számára 211 millió eurós veszteséggel zárult a szeptember végéig tartó harmadik negyedév, ami jelentős negatív fordulat az egy évvel korábbi, 309 milliós profittal szemben. A rosszabb eredményt a magasabb kamatkörnyezettel, valamint nagyobb értékleírásokkal magyarázza a vállalat. A dráguló beszerzési költségek, a felhalmozódó készletek és a beruházási kiadások miatt a tavalyi évhez hasonlóan a szabad pénzáram is mínuszos lett.

Az egyedi tételekkel szűrt üzemi eredmény (EBIT) viszont közel másfélszeresére, 605 millió euróra ugrott az időszakban, ezzel jócskán felülmúlta az 519 milliós elemzői prognózist. Az áremelések és az autógyártás pandémiát követő erőteljes fellendülése ellensúlyozta a megugró energia-, valamint logisztikai költségeket.

Egyelőre a forgalommal sincs gond, a gumiabroncsokat, fékrendszereket és biztonsági berendezéseket is gyártó társaság bevétele 29 százalékkal, 10,4 milliárd euróra bővült, némileg jobban, mint ahogyan arra a szakértők számítottak.

A kihívásokkal teli környezetet figyelembe véve jól teljesítettük és elértük a harmadik negyedéves várakozásainkat, a pénzügyi eredményeink ugyanakkor nem felelnek meg középtávú céljainknak. Ezzel együtt jó úton haladunk, és a rendelésállományunk továbbra is magas

 – értékelt Nikolai Setzer vezérigazgató.

Utóbbi 18 milliárd eurón állt szeptember végén, ötmilliárd euróval magasabban, mint tavaly ilyenkor.

A vezetőség meglátása szerint a változékony üzleti környezet a közeljövőben is fennmarad a geopolitikai bizonytalanságok, az akadozó ellátási láncok, az alkatrészhiány, valamint az elszabadult energia- és logisztikai költségek miatt.

Mindezek dacára továbbra is tartják magukat a 2022-es teljesítménytervhez, ennek megfelelően a bevétel 38,3–40,1 milliárd euró közé futhat be, az EBIT-marzs pedig a 4,7–5,7 százalékos sávban lehet.

 

 

A vállalat részvényei négy százalékkal drágultak a jelentés közzétételét követően, amiből két százalékot késő délelőtt is megtartott a kurzus.

A zöldforradalom maga alá temetheti az autóalkatrész-beszállítókat

A járműipar zöldátállása, a fenntarthatósági szempontok megkövetelése szorult helyzetbe hozza a beszállítókat, az autógyártók által vállalt, sokszor túlzott kötelezettségek teljesítése csődhullámot idézhet elő körükben.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.