A Tesla már jövőre Kínában gyártott Model Y és Model 3 elektromos autókat exportálna az Egyesült Államokba – értesült a Reuters.
Az ötlet egyszerre tükrözi a sanghaji üzem költségelőnyét és a kínai kereslet szűkülését.
A hírügynökségnek nyilatkozó bennfentesek szerint a Tesla azt vizsgálta, hogy a kínai székhelyű beszállítói által gyártott alkatrészek megfelelnek-e az észak-amerikai előírásoknak. Ráadásul, a kanadai export is megnyílna. Ám a Tesla nem reagált a Reuters megkeresésére.
A Tesla sanghaji üzemének gyártókapacitása évi 1,1 millió elektromos jármű. A Gigafactory Model 3 szedánokat és Model Y crossovereket gyárt kínai értékesítésre, továbbá európai, ausztráliai és délkelet-ázsiai exportra.
A CMBI brókercég adatai szerint októberben megemelkedett a sanghaji készletszint.
Az olcsó jüan, az alacsony kínai nyersanyagárak, valamint az új autók árának emelkedése az Egyesült Államokban együttesen versenyképessé tették a Kínából Amerikába irányuló exportot.
Politikai szempontból kényes a Tesla terve. Biden amerikai elnök arra ösztönzi a kulcságazatokat, hogy csökkentsék a kínai kitettségüket.
Mostanáig a Tesla stratégiája az volt, hogy az Észak-Amerikában értékesített autókat a kaliforniai Fremontban és a texasi Austinban építse meg. De egyre tágul a Kínában és az Egyesült Államokban értékesített Tesla autók közötti árrés, amelyet egyik oldalon az amerikai infláció tágít, a másikon a kínai árháború. A Tesla a múlt hónapban 9 százalékkal csökkentette a Model 3 és a Model Y árait Kínában. Hétfőn további kedvezményt ajánlott azoknak a vásárlóknak, akik ebben a hónapban veszik át a járművet, s biztosítást kötnek a Tesla egyik partnerénél.
A Tesla 49 344 dollárnak megfelelő áron adja el a Model Y járműveket Kínában, szemben a 65 990 dolláros amerikai árral.
A kínai gyártású autókra 27,5 százalékos az amerikai vám. Kína, a világ legnagyobb autópiaca 15 százalékos vámot vet ki az importált járművekre.
A Reuters emlékeztet, hogy
nem a Tesla lenne az első amerikai autógyártó, amely Kínában gyártott járműveket szállít az Egyesült Államokba.
A General Motors importálta a Buick Envision SUV járműveket, de nem tudta elérni a Trump-adminisztrációnál a 25 százalékos amerikai vámok alóli mentességet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.