A Wizz Air 2022-es üzleti évének szeptember végén lezárt második negyedében 14,3 millió utast szállított, közel 56 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – közölte a magyar fapados légitársaság szerdán kora reggel.
A vállalat bevételei 41 százalékkal, 1,385 milliárd euróra nőttek. Az elérhető utaskilométerben (ASK) a gyarapodás 37,9 százalékos volt, a foglaltsági mutató 79,9 százalékról 88,8 százalékra emelkedett.
A negyedév nettó eredménye a bázisidőszakban elért 6,5 millió eurós veszteség után 68,2 millió eurós nyereségbe fordult.
A gyorsjelentésben részletesebben bemutatott egész első fél évet tekintve, a cég 26,5 millió utast szállított, ami 112 százalékos növekedést jelent, a bevételei pedig 149 százalékkal, 2,194 milliárd euróra híztak. Sikerült azonban bevételágon a 2019-es utolsó békeévet is 31 százalékkal túlszárnyalni.
Váradi József vezérigazgató kommentjében főként az EBITDA alakulását hangsúlyozta, ami nem csoda, hiszen ezen a soron a második negyedévben 374 millió euróról számolt be a menedzsment, miután az első negyedévben még negatív szám éktelenkedett a mérlegben.
Az egész első fél évben pedig a Wizz összesen 218 millió EBITDA-t gazdálkodott ki, 32,5 százalékot verve a 2021. első félévi adatára.
A vállalat azonban az első negyedévi hatalmas nettó vesztesége nyomán az első fél évben veszteséges maradt, a mínusz meghaladta a 384 millió eurót.
Pozitívumként emelte ki a vezérigazgató ugyanakkor, hogy a devizaárfolyamok volatilitása ellenére a Wizz Air likviditása változatlanul erős maradt, sőt még nőtt is a három hónap során, szeptember végén 1,63 milliárd euró állt a cégvezetés rendelkezésére.
Váradi József elmondta továbbá, hogy a diszkont szolgáltató működése normalizálódott, és helyreállt a járattörlések és járatkimaradások alacsony szintje.
Büszkék vagyunk rá, hogy új vállalati rekordot állítottunk fel azzal, hogy szeptember 5-én egyetlen nap alatt 859 járatot üzemeltettünk
– tette hozzá.
A második fél évben – amint a vezérigazgató kiemelte – a Wizz mintegy 35 százalékkal kívánja növelni kapacitását 2019 azonos időszakához mérten. A vállalat elérhető utaskilométerre számított bevételei várhatóan 5 százalék körüli mértékben bővülhetnek az utolsó koronavírus előtti bázishoz viszonyítva.
A cég számos új járatot kíván indítani a Közel-Keleten működő Wizz Air Abu Dhabi nevű leányvállalata révén, amivel a csoport szezonális visszaesését is fékezheti. A szezonális hatást azonban nem lesz képes teljesen kiküszöbölni, ám ezzel együtt tavaszra várakozása szerint eléri a Covid előtti kihasználtságot.
Szintén tavasztól, pontosabban áprilistól indul újra az üzemanyagköltség fedezése is.
Az utaskilométerre eső többi költség terén pedig 10 százalék alatti növekedésre számítanak.
Mindennek következtében a makrogazdasági nehézségek dacára a Wizz Air jó úton jár a stabilan nyereséges működéshez való visszatéréshez – mutatott rá végezetül Váradi József.
A Wizz Air részvényei az elmúlt napok erőteljes drágulását követően Londonban reggel 10 óráig közel 8 százalékkal, 1600 pennyre gyengültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.