BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Borús prognózissal szomorítja a befektetőket a MasterCard

Az elmúlt év utolsó negyedében hozta a várt számokat a kártyakibocsátó. Ázsiai kitettségéből profitált a pandémiás nyitások révén, ami ellensúlyozta az emelkedő költségeket.

Csütörtökön a tengerentúli nyitás előtt jelentett a MasterCard pénzügyi szolgáltató. A részvény árfolyama előbb 1,4 százalékos mínuszba csúszott, majd 0,61 százalékos pluszba kapaszkodott a nyitás előtti kereskedésben. A piac már a tőzsdeharang előtt emészteni próbálta a számokat. Borúlátásra adhat okot, hogy 

a folyó negyedév bevételi prognózisa elmarad a Wall Street várakozásaitól. 

Az elemzői konszenzus 10,7 százalékos növekedés volt a Refinitiv adatai szerint, a menedzsment friss várakozása viszont: százalékosan magas, de egy számjegyű emelkedés. Emiatt a befektetők okkal tarthatnak attól, hogy a bankkártya-kibocsátó a vártnál is keményebb gazdasági környezettel néz szembe idén. Annál is inkább, mert a Federal Reserve kamatemelései nyomán a gazdasági lassulás jeleit látják a befektetők, s a széles körű elbocsátásoktól és recessziótól való félelem fékezi a fogyasztást.

Shopping On-Line And Cryptocurrency An illustrative image of Mastercard credit cards.On Sunday, January 3, 2021, in Dublin, Ireland. (Photo by Artur Widak/NurPhoto) (Photo by Artur Widak / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Artur Widak

Derűlátásra adhatnak okot a tavalyi negyedik negyedéves számok. A tavalyi negyedik negyedévben a nettó bevétel 12 százalékkal, 5,82 milliárd dollárra ugrott – összhangban a Bloomberg által összeállított elemzői becslések 5,8 milliárd dolláros átlagával. A kiadások 10 százalékkal, 2,6 milliárd dollárra ugrottak, ami szintén megfelelt a várakozásoknak. A vállalat 

2,53 milliárd dolláros nyereséget ért el a tavalyi utolsó negyedévben, ami részvényenként 2,62 dollár, míg az elemzői konszenzus 2,58 dollár 

volt. Az egy részvényre jutó nyereség (EPS) az egyszeri tételeket nem számítva 2,65 dollár volt a negyedévben. 

 

A MasterCard és a rivális Visa eddig úgy nyilatkozott, hogy az infláció nem nyomta le a fogyasztók költéseit. De 

a kártyás ügyfelek alacsonyabb költségű termékekre és olcsóbb márkákra helyezték át a kiadásaik súlypontját.

Továbbra is dinamikusak az utazási és az étkezési kiadások, ahogy világszerte enyhülnek a pandémiás korlátozások. A MasterCard nagyobb kitettséggel rendelkezik az ázsiai és csendes-óceáni térségben, ezért a tavalyi negyedik negyedévben profitált a határok újbóli megnyitásából és a régióban felgyülemlett utazási keresletből – ez segített ellensúlyozni a megnövekedett költségszintet. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.