A megújult menüajánlatok és az áremelkedések támogatták a McDonald’s tavalyi negyedik negyedéves eladásait az Egyesült Államokban. Kedden a tengerentúli nyitás előtt jelentett a hamburgeróriás, 1,9 milliárd dolláros profitról számolva be, ami 16 százalékos növekedés éves alapon. Az egyszeri tételekkel korrigált, egy részvényre jutó eredmény (EPS) 2,59 dollár lett, míg a FactSet által megkérdezett elemzők 2,45 dollárt vártak. A negyedik negyedévben a McDonald’s 5,93 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami meghaladja az elemzők 5,73 milliárd dolláros várakozását. Bár a bevétel 1 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, ám az árfolyam-ingadozásokkal korrigálva 5 százalékos növekedést mutat. A részvény árfolyama csaknem 2 százalékot esett az amerikai nyitás előtti kereskedésben.
A menedzsment szerint az áremelkedések és az olyan promóciók, mint például a Cactus Plant Flea Market Box figurák vagy a rajongók által kedvelt felnőtt Happy Meals menük, továbbá az élelmiszer-elvitel, az értékesítés több mint 10 százalékos növekedését eredményezték az Egyesült Államokban. Chris Kempczinski vezérigazgató hangsúlyozta, hogy
a McDonald’s márka erős, s a vállalat az új éttermek megnyitására összpontosít,
míg az inflációs kihívásra a hatékonyság növelésével válaszol a gyorsétteremlánc. A személyzeti értékelés is része a költségmegtakarításoknak. A McDonald’s decemberben megkezdte egy csak elvitelre szolgáló egység tesztelését a texasi Fort Worth mellett.
Itt nincsenek ülőhelyek, és futószalagon adják ki az ételeket.
A McDonald’s egyes versenytársai, mint a Carrols Restaurant vagy a Wendy’s, a hónap elején az elemzői várakozásokat felülmúló negyedik negyedéves becslésekről számoltak be. Mindkét lánc az eladások legalább 6 százalékos növekedését becsülte a tavalyi negyedik negyedévre.
Az anyacégénél is jóval dinamikusabb profitbővülésről számolt be ma reggel
a McDonald’s India franchise tulajdonosa, a Westlife Foodworld, amely 74 százalékkal növelte nyereségét,
a hírre a cég részvényei 6 százalékot pattantak. A nyugat- és dél-indiai McDonald’s-franchise birtokosa a decemberi negyedévben 363,5 millió rúpia (4,43 millió dollár) adózás utáni konszolidált nettó eredményről számolt be, szemben az egy évvel korábbi 208,2 millió rúpiával. A Westlife részvényei tavaly 40 százalékot raliztak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.