A Tesla árcsökkentését követően átlagosan 4500 dollárral mérsékli az elektromos Mustang Mach-E árát a Ford – közölte a detroiti óriás hétfőn.
Az árengedményt ráadásul egy olyan modellre adják, amely a Ford szerint már eddig is veszteséges volt, ám az autógyártó most azt állítja, hogy a termelés 67 százalékos növelésével képes lesz ellensúlyozni az árrés további romlását.
A legolcsóbb Mach-E ezután 45 995 dollárról indul, 900 dollárral kerül kevesebbe, míg a legnagyobb áresés a GT Extended Range változatot érinti, amelynek árazása mostantól – korábbi árához mérten – 5900 dollárral lejjebbről, 63 995 dollárról indul.
Az árcsökkentéssel, valamint a villanyhajtású Mustangokra adott – akár 5,3 százalékos – kedvezményes hitelkamattal a Ford a Tesla korábban bejelentett 20 százalékos árleszállítására reagál.
Másrészt azt szeretnék, hogy az amerikai vevők mind több Mach-E-re is igénybe vehessék az új, 7500 dolláros adókedvezményt, amelynek az inflációcsökkentési (IRA) törvény értelmében az a feltétele, hogy a vételár 55 ezer dollár alatt maradjon.
John Lawler pénzügyi igazgató júniusban még arról beszélt, hogy mivel az elektromos Mustang nyereségét elporlasztották az emelkedő nyersanyagköltségek, a veszteség lefaragása érdekében emelik a modellek árát.
A gyártási volument ugyanakkor idén a tavalyi 78 ezerről 130 ezer darabra növelik, ami csökkenti a fajlagos költséget. A mexikói Cuautitlanban található Mach-E-gyárat állítólag éppen kapacitása bővítése céljából állították le februárig.
A Ford 50 milliárd dollárt fektet be a Bloomberg szerint az elektromos járművek kifejlesztésébe és gyártásába, aminek eredményeként azt tervezi, hogy 2026 végén már évi 2 millió darabot gyárthat.
Tavaly egyébként a második számú EV-értékesítő volt az Egyesült Államokban, ám jócskán lemaradva a piac közel kétharmadát letaroló Teslától.
Elon Musk cége a negyedik negyedévben 25,9 százalékos bruttó autóipari árrést gazdálkodott ki, aminek köszönhetően úgy csökkentheti az árakat, hogy közben még mindig tisztességes nyereséget termel.
Elemzők szerint a Fordnak nincs ilyen mozgástere
– írja a hírügynökség.
A Teslának magasabb az árrése, mint a többi gyártónak, köztük a GM-nek és a Fordnak, és még további árcsökkentésekre is képes
– mondta John Murphy, a Bank of America elemzője január elején.
„A legtöbb autógyártó még mindig veszteségesen gyártja az elektromos autókat, és az árcsökkentések még inkább alájuk vágnak, ráadásul éppen akkor, amikor megpróbálják felfuttatni termelésüket” – tette hozzá.
A Volkswagen szintén hétfőn közölte, hogy nem száll be a Tesla által indított árháborúba.
A Ford részvényei magyar idő szerint kora estig 1,8 százalékkal, 13 dollár közelébe gyengültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.