A francia luxuscég, a Bernard Arnault és a Louis Vuitton anyavállalata, az LVMH bevételei 23 százalékkal ugrottak meg tavaly 2021-hez képest, és közel 79,2 milliárd eurót értek el – derül ki a vállalat közleményéből.
A nyereség 17 százalékkal nőtt, és több mint 14 milliárd eurót ért el.
Tavaly az utolsó negyedévben 9 százalékkal növelte a forgalmát, felülmúlva az elemzők 7 százalékos várakozását, viszont elmaradt a 2022-es év első kilenc hónapjában regisztrált 20 százalékos emelkedéstől. Azt nem közölték, hogy Európa legértékesebb vállalatának a különböző márkái hogyan teljesítettek, azt azonban igen, hogy 2022-ben a Louis Vuitton először lépte át a 20 milliárd eurós árbevételt, amely a csoport teljes éves bevételének mintegy negyede.
Az is kiderült, hogy az LVMH bőráruk szegmensében (táskák, ruhák, cipők) az eladások 25 százalékkal bővültek, az órák és ékszerek forgalma 18 százalékkal ugrott meg. A parfümök és kozmetikumok értékesítése 17 százalékkal nőtt, míg az alkoholos italokból 19 százalékkal fogyott több. Az eladásokat az amerikai, a japán és az európai vásárlók pörgették fel, mivel a szigorú járványvédelmi intézkedések visszafogták a vállalat kínai értékesítéseit. A zéró Covid kivezetése miatt az elemzők arra számítanak, hogy a kínai vásárlók – a világjárvány előtt a luxuscégek legnagyobb fogyasztói – az idén fellendítik az iparágat.
Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, nem az LVMH az egyetlen luxusvállalat, amely jó eredményekről adott hírt: a svájci Richemont által gyártott Cartier márkájú ékszerek és órák eladásai szintén felpörögtek Európában és Japánban, főleg az amerikai turistáknak köszönhetően.
Hajnan lenyomhatja Párizst – Ha nem utazhatnak a költekező kínaiak, a luxuscégek mennek KínábaA váratlan pekingi nyitás életet lehelt a globális luxuspiacba, amely három évig ácsingózott a nagyvonalúan költekező kínai turisták után. Közülük azonban sokan dönthetnek úgy, hogy inkább otthon költik el a pénzüket. Sokan közülük, például a Louis Vuittont birtokló LVMH és a Coach anyavállalata, a Tapestry is nyitott kiemelt új boltokat Kínában az elmúlt három évben, és rendezett ott nagyszabású divatbemutatókat is. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.