BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pörög a luxus – jó eredményt közölt a Louis Vuitton anyavállalata

A francia LVMH luxusvállalat növelte nyereségét és bevételét, ami az európai, a japán és az amerikai fogyasztóknak köszönhető. A zéró Covid kivezetése után a cég abban bízik, hogy felpörögnek a kínai eladások.

A francia luxuscég, a Bernard Arnault és a Louis Vuitton anyavállalata, az LVMH bevételei 23 százalékkal ugrottak meg tavaly 2021-hez képest, és közel 79,2 milliárd eurót értek el – derül ki a vállalat közleményéből.

BERLIN, GERMANY - JANUARY 20: Sonia Lyson wears Inuikii ski boots, creme jogger suit Zara, bag Louis Vuitton, Totem jacket in grey, beanie COS, sunglasses Bottega Veneta on January 20, 2023 in Berlin, Germany.
Fotó: Christian Vierig / Christian Vierig / Getty Images

A nyereség 17 százalékkal nőtt, és több mint 14 milliárd eurót ért el.

Tavaly az utolsó negyedévben 9 százalékkal növelte a forgalmát, felülmúlva az elemzők 7 százalékos várakozását, viszont elmaradt a 2022-es év első kilenc hónapjában regisztrált 20 százalékos emelkedéstől. Azt nem közölték, hogy Európa legértékesebb vállalatának a különböző márkái hogyan teljesítettek, azt azonban igen, hogy 2022-ben a Louis Vuitton először lépte át a 20 milliárd eurós árbevételt, amely a csoport teljes éves bevételének mintegy negyede.

Az LVMH árfolyama 5 éves
 

Az is kiderült, hogy az LVMH bőráruk szegmensében (táskák, ruhák, cipők) az eladások 25 százalékkal bővültek, az órák és ékszerek forgalma 18 százalékkal ugrott meg. A parfümök és kozmetikumok értékesítése 17 százalékkal nőtt, míg az alkoholos italokból 19 százalékkal fogyott több. Az eladásokat az amerikai, a japán és az európai vásárlók pörgették fel, mivel a szigorú járványvédelmi intézkedések visszafogták a vállalat kínai értékesítéseit. A zéró Covid kivezetése miatt az elemzők arra számítanak, hogy a kínai vásárlók – a világjárvány előtt a luxuscégek legnagyobb fogyasztói – az idén fellendítik az iparágat.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, nem az LVMH az egyetlen luxusvállalat, amely jó eredményekről adott hírt: a svájci Richemont által gyártott Cartier márkájú ékszerek és órák eladásai szintén felpörögtek Európában és Japánban, főleg az amerikai turistáknak köszönhetően. 

Hajnan lenyomhatja Párizst – Ha nem utazhatnak a költekező kínaiak, a luxuscégek mennek Kínába

A váratlan pekingi nyitás életet lehelt a globális luxuspiacba, amely három évig ácsingózott a nagyvonalúan költekező kínai turisták után. Közülük azonban sokan dönthetnek úgy, hogy inkább otthon költik el a pénzüket. Sokan közülük, például a Louis Vuittont birtokló LVMH és a Coach anyavállalata, a Tapestry is nyitott kiemelt új boltokat Kínában az elmúlt három évben, és rendezett ott nagyszabású divatbemutatókat is. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.