BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
09 October 2021, Brandenburg, Grünheide: A Tesla Model Y is seen in a production hall of the Tesla Gigafactory during the open day. In Grünheide, east of Berlin, the first vehicles are to roll off the production line from the end of 2021. The US company plans to build around 500,000 Model Ys here every year.

Akkugyár: hazaédesgette a Teslát Washington Németországból, adókedvezménnyel

Washington adókedvezményeket kínál azoknak a villanyautó-cégeknek, amelyek az Egyesült Államokon belülről szerzik be az akkumulátorokat. Így a Tesla is áthelyezi a gyártási folyamat egy részét.

A Tesla a németországi Brandenburg helyett az Egyesült Államokba helyezi át az akkumulátor gyártásának néhány részét, ahol vonzóbbak az adókedvezmények – közölte kedden a brandenburgi gazdasági minisztérium.

09 October 2021, Brandenburg, Grünheide: A Tesla Model Y is seen in a production hall of the Tesla Gigafactory during the open day. In Grünheide, east of Berlin, the first vehicles are to roll off the production line from the end of 2021. The US company plans to build around 500,000 Model Ys here every year.
Fotó: Patrick Pleul / Getty Images

Elon Musk cége eredetileg azt tervezte, hogy az akkumulátort teljes mértékben a németországi Grünheide telephelyen állítja elő, amelynek csúcskapacitása meghaladja az évi 50 gigawattórát. Azonban Washington adókedvezményeket kínál azoknak a villanyautó-cégeknek, amelyek az Egyesült Államokon belülről szerzik be az akkumulátorokat.

A Tesla Grünheide-ben megkezdte az akkumulátor-rendszerek gyártását, és készül az akkumulátorcellák alkatrészeinek előállítására. A vállalat a további gyártási lépéseket az Egyesült Államokba helyezte át, mert az adókedvezmények miatt ott kedvezőbbek az üzleti feltételek

– áll a brandenburgi gazdasági minisztérium közleményében. A Tesla egyelőre nem kommentálta a hírügynökség értesüléseit.

Elon Musk 2022 márciusában azt állította, hogy az akkumulátorgyár 2023 végére eljut a sorozatgyártásig, de az üzem és az autógyár a tervezettnél később éri el a célját. Korábban a milliárdos azt mondta, hogy a berlini gigagyár lesz a világ legnagyobb üzeme. A Tesla a kaliforniai Fremontban és a texasi Austinban található gyáraiban nehezen tudta felfuttatni a gyártást, amit a szakértők az új és még nem bejáratott technikáknak tulajdonítottak.

A vállalat január végén jelentette be, hogy több mint 3,6 milliárd dollárt fektet be a nevadai gigagyár komplexumának két új gyárral történő bővítésébe, az egyikben a Semi elektromos teherautó régóta halogatott sorozatgyártását kezdik meg, a másikban pedig az új akkumulátorcellát állítják elő.

A luxuskategória koronáját is hazavitte a Tesla

Legázolta a teljes amerikai luxusautó-piacot a Tesla, amely az eladási statisztikákban is átvette a vezetést, nem akármilyen előnyre szert téve a 2021-es nyertes BMW előtt. A német autógyártók elektromosautó-eladásai gyerekcipőben járnak az Egyesült Államokban, ahol egyelőre a Teslának nincs számba vehető ellenfele.

Szükség van a tömeges európai akkumulátorgyártásra az egyik legzöldebb uniós politikus szerint

Ahhoz, hogy az európai autók versenyképesek maradjanak a beáramló Kínai márkákkal szemben, az unióban tömeges akkumulátorgyártásra van szükség – mondta az európai zöldmegállapodásért felelős uniós biztos. Frans Timmermans szerint az elektromos autóknak minden európai számára megfizethető termékké kell válniuk. Szerinte arra van szükség, hogy Európa elköteleződjön egy technológia mellett, és az egész közösség azt helyezze előtérbe.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.