BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eladatlan pickuphegyeken ülnek az amerikai autókereskedők

A GM, a Ford és a Stellantis uralja az amerikai nagy pickupok piacát, és az elmúlt két évben rekordszintre emelték teherautóik árát, mivel az ellátási lánc akadozása korlátozta a termelést. A GM egyik gyárának március végi leállítása azonban fordulatot jelezhet.

Az Egyesült Államokban februárban várhatóan nőni fognak az újautó-eladások, ám a General Motors döntése, hogy két hétre leállítja a pickupok gyártását egyik amerikai üzemében, a detroiti autógyártók előtt álló új kihívásokat jelzi.
 

Two GM Pickups Receive Worst Crash Test Ratings
Fotó: Getty Images

A Cox Automotive adatai szerint ugyanis a nagy detroiti pickupgyártók egyre növekvő eladatlan járműkészleten ülnek.

Ahogy az ellátási lánc szűk keresztmetszetei enyhülnek, a detroiti autógyártók elhatározása, hogy a készleteket a járvány előttinél alacsonyabb szinten tartják, egyre nagyobb nehézségekbe ütközhet.

A GM-kereskedők több mint száz napra elegendő Chevy Silverado pickupot tartanak raktáron, ami a Cox szerint szezonálisan lassú értékesítési ütemet tükröz. 

A rivális Stellantis is több mint száznapos készlettel rendelkezik féltonnás Ramjaiból, míg a Ford Motor F-150-es kisteherautóiból 92 napig tartana ki a jelenlegi raktárkészlet.
A GM szóvivője szerint a Cox számai nem pontosak. Hozzátette, a GM döntése, hogy március 27-től két hétig nem üzemel a Chevrolet Silverado és GMC Sierra pickupokat gyártó Fort Wayne-i (Indiana állam) összeszerelő üzem, a 

márkakereskedőinél lévő optimális készletszintek fenntartása érdekében született.

A GM, a Ford és a Stellantis uralja az amerikai nagy pickupok piacát, és az elmúlt két évben rekordszintre emelték teherautóik árát, mivel az ellátási lánc akadozása korlátozta a termelést.
A Reuters által megkeresett kereskedők szerint ugyanakkor a vásárlók egy része most már jobb ajánlatokra vár, vagy elhalasztja a vásárlást, mert 

a magas árak és a növekvő kamatok kombinációja miatt a járművek elérhetetlenné váltak számukra.

Az autógyártóknak választaniuk kell: 

vagy nagyobb árengedményekkel és támogatott hitelekkel csökkentik az árakat, vagy szűkös készleteket tartanak fenn.

Brad Sowers, a Missouri állambeli Jim Butler Auto Group elnöke szerint a magas árak a keresletet jelentősen visszavetik. Ugyanakkor – írta egy e-mailben – 

a gyártók nem akarják elárasztani a piacot, és nem akarják felturbózni az árrésüket karcsúsító kedvezményeket sem.

Néhány kedvezmény a nagy pickupok szegmensében már mutatkozik. A Stellantis 2,9 százalékos kamattal kínál például finanszírozást 72 hónapos hitelre bizonyos Ramok esetében.

A J. D. Power és az LMC Automotive iparági tanácsadó cégek szerint februárban kevesebb járművet adtak el a gyártók által ajánlott árszint felett, és az átlagos árengedmény 4,7 százalékkal, 1335 dollárra emelkedett járművenként. Ez azonban még mindig jóval a járvány előtti szint alatt van –  tették hozzá.

Autógyártók prédájává válnak a lítiumbányák

A GM után a Tesla is akvizíciót tervez a szektorban.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.