Elon Musk és a Twitter mindent bevetne, hogy visszanyerje a platformra az onnan korábban pont Musk miatt elmenekült vállalatokat: szinte visszautasíthatatlan ajánlatokkal álltak elő a potenciális hirdetők számára.
A The Wall Street Journal értesülései szerint a Twitter képviselői már most bombázzák a lehetséges hirdetőket a last-minute ajánlatokkal, amelyeket az amerikai tévézés legnagyobb hétvégéjére állítottak össze.
Azok a hirdetők, akik negyedmillió dollárt elköltenek az oldalon reklámra, ugyanekkora keretet ingyen is kapnának a platformon.
A Twitternek és a hirdetőknek is különösen fontos három nap a Super Bowl hétvégéje: a 110 millió nézőt bevonzó meccs alatt a platform hatalmas forgalomnövekedést ér el, mivel az amerikai vállalatok igyekeznek élőben kommunikálni a fogyasztóikkal, illetve az amerikai foci szerelmesei is itt szokták megosztani véleményüket az eseménnyel kapcsolatban. A Twitter ezért éves bevételének tetemes részét ezen a hétvégén keresi meg: az elmúlt években 35 millió dolláros reklámbevételt könyvelt el átlagosan a cég három nap alatt.
A reklámkeret megduplázásán túl a cég egy ezer kulcsszavas keretet is elérhetővé tenne a hirdetők számára, akik ezen keresztül a legapróbb részletekig személyre szabhatnák, hogyan is jelennek meg a reklámaik az oldalon, pontosabban azt, hogy milyen posztok mellett nem jelennek meg a hirdetések.
A Twittertől elforduló vállalatok távolmaradásának egyik legfőbb oka ugyanis az volt, hogy a reklámok kéretlen, sokszor pedig kifejezetten illegális tartalmú bejegyzések mellett is megjelenhettek volna, mivel Musk rengeteg, korábban tiltott profilt visszaengedett az oldalra, ezzel pedig gyakorlatilag elszabadította a trollokat és álprofilokat a platformon.
A Super Bowl közvetítése alatt 30 másodpercnyi reklámért 7 millió dollárt kér el a Fox csatorna, ls amely cégek ezt kifizetik, azok szeretnék a legtöbbet kihozni a pénzükből: ezért sokszor már az esemény előtt napokkal közzétesznek rövid részleteket a reklámaikból, melyek sokszor kifejezetten ötletesre sikerülnek, így is fokozva az érdeklődést a végtermék iránt. A Twitter pedig erre tökéletes hely, hiszen a célközönség beszélgetésbe elegyedik a poszt alatt, növelve az elérését – ezzel pedig a hirdető és a Twitter is jól jár.
Az így kialakuló beszélgetések akkora felületet kínálnak, hogy a hirdetők sokszor teljes jogi és marketinges csapatokat küldenek a Twitter központjába, hogy onnan tudjanak mihamarabb reagálni rájuk.
A legnagyobb vállalatok azonban egyelőre nem mutatnak túl nagy érdeklődést a platformra való visszatérés iránt: a Musk ideje előtti száz legnagyobb hirdetőből több mint hetven nem futtatott reklámokat a Twitteren január végén. A cég szerint viszont már jobb a helyzet, mint volt az átvételkor, hisz az elforduló hirdetők közel 30 százaléka már visszatért az oldalra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.