Akár már holnap fény derülhet a régóta vár, alacsonyabb árazású Tesla modell specifikációira a szakemberek várakozásai szerint – az optimista hangulatra pedig Elon Musk vagyona is reagált: ismét ő lett a világ leggazdagabb embere, letaszítva a trónról Bernard Arnault-t.
A Twitter tulajdonosa az elektromos autózás ékköveként számon tartott cége árfolyam-növekedésének köszönheti elsőségét: a Tesla kurzusa ugyanis az idei év során 92 százalékot erősödött, a rekordárfolyamszint felé tartó ismételt menetelés pedig a mélyponttól számított felezővonalat is rohamosan közelíti. Az üzletember vagyona akár holnap újabb magasságokba törhet: a várakozások szerint ugyanis
a holnapi befektetői napon Musk bejelentheti a 25 ezer dolláros, pénztárcabarát Model 2-t.
A többi típushoz képest visszafogottabb árcédulával érkező Tesla régóta szerepel Musk tervei közt, a dél-afrikai milliárdos évekkel ezelőtt belengette ilyen irányú terveit. A jelenlegi bejelentés sokak számára meglepetésként hathat, mivel Musk tavaly azt mondta, átmenetileg alacsonyabb fordulatszámon pörög a Model 2 fejlesztése, mivel az ahhoz szükséges akkumulátortechnológia még nem áll rendelkezésre.
Ezen a téren azonban azóta sokat fejlődhetett a Tesla: tegnap derült ki, hogy a brandenburgi termelés eléri a heti 4 ezer darabot, lekörözve a várakozásokat, míg amerikai akkumulátorgyártását is felpörgeti a vállalat az előnyös adókedvezmények hatására. A Tesla az akkumulátorgyártási hatékonyság érdekében akár saját lítiumbányász céget is beszerezne.
Musk korábban egy kormány és pedálok nélküli robottaxi piacra dobását is bejelentette 2024-re, valamint felmerült egy csupán a kínai piacokra szánt rövid hatótávú, de alacsonyabb árú modell bevezetésének lehetősége is – ezekben a kérdésekben is elképzelhető valamilyen bejelentés a holnapi nap folyamán.
A világ régi-új leggazdagabb embere arról is beszélt, hogy csupán az akkumulátorgyártási kapacitás növelésétől függ, hogy mennyire gyorsan tudják levezényelni az átmenetet a fenntarthatóságba.
A gyártási folyamat feletti nagyobb kontrollt a tervezett saját bányákkal és a megnövelt kapacitással érheti el a Tesla, és ez a zöldátállást is nagyban elősegítheti, amit a minden bizonnyal részvényesek is jó szemmel néznek.
A kapacitásnövelésre pedig Musk saját, korábban bejelentett ütemtervének utoléréséhez is hatalmas szükség lenne: a milliárdos 2020-ban 100 gigawattnyi, alacsonyabb árú, úgynevezett 4680-as akkumulátorgyártási kapacitással számolt 2022-re, ami 1,3 millió Model Y energiaellátását tudná fedezi – a valóságban ez a kapacitás megdöbbentően kevés, mindössze 50 ezer autóhoz szükséges mennyiség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.