Kilenc per indult a Twitter ellen az elmúlt időszakban, 14 millió dollárnyi tartozást akarnak behajtani Elon Musk cégén a felperesek.
A milliárdos a Twitter átvétele óta igyekszik látványosan és drasztikusan csökkenteni a céges költéseket, többek között megszüntette az éves szinten 13 millió dollárba kerülő ingyenes munkavállalói étkezést is.
A tartozások között szerepel egy hétezer dolláros ajándékcsomag, amit Musk kapott a Twittertől a vállalat átvétele előtt.
A csomagban több mint 250 dollárnyi zokni, egy Japán whisky és egy XL-es méretű bomberdzseki is szerepel. Az ezt összeállító cég, a Canary LLC felé több mint négyszázezer dollárnyi kintlévősége van a vállalatnak, ezek teljes egésze Twitter logós marketing termékekere ment el.
Ezenfelül Muskék tartoznak céges központjuk bérleti díjáva l is: a San Franciscoban található irodáért a tulajdonos kéthavi lakbért követel a Twittertől – 6,8 millió dollár a tartozás. Emellett aprópénznek tűnik a többek közt adatközpontjaiknak is helyet adó irodák tulajdonosai felé fennálló 239 milliós kintlévőség.
Ahogy a közel kétszázezer dolláros magánrepülőgépes út is, amit a cég felvásárlásának finisében tett meg a Twitter akkori marketingvezetője.
A Twitter ezzel kapcsolatban már korábban jelezte, hogy nem is tervezik kifizetni az utat, mivel szerintük Leslie Bernard, aki a közvetlen kapocsként dolgozott Musk és a Twitter csapata közt, nem is használhatta volna a charterjáratot, mivel nem tagja a cég vezetésének. A magángépes cég pénteken egyébként visszavonta keresetét, így a Twitter tartozásai legalább ennyivel csökkentek.
A drasztikus kiadáscsökkentés, amit Musk a cég talpon maradása érdekében végez, egy szakember szerint úgy is lehet értelmezni, mintha kvázi egy csődöt szimulálna. Minden olyan kiadást, ami nem létszükséglet a vállalat számára, igyekszik visszafogni, mivel számítások szerint korábban a Twitter napi négymillió dollárt vesztett – a Tesla-vezér szerint ugyanakkor most azonban már jó úton járnak a pénzügyek kiegyenesítése felé.
A Musk-féle átvétel óta a Twitter reklámbevételei jelentősen csökkentek, visszaszerzésükre a vállalat különböző, forradalmi terveket is kidolgozott. A hirdetési pénzeken túl Elon Muskék az előfizetői tábort is növelni szeretnék, és ehhez kifejezetten drasztikus lépésektől sem riadnak vissza: lehetetlenné teszik a szöveges üzeneteken keresztüli kétfaktoros azonosítási mód használatát az ingyenes felhasználók számára, jelentősen csökkentve azok fiókjainak biztonságát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.