A Microsoft beépíti mesterséges intelligencián (MI) alapuló új chatbotját a Bing okostelefonos alkalmazásába, valamint az Edge internetböngésző applikációjába is – közölte a cég szerdán, két héttel azután, hogy az új technológiát bemutatta a nyilvánosságnak. Sőt – tették hozzá – idővel a Skype üzenetküldő szolgáltatásába is integrálni fogják.
Az okostelefonokba épített mesterséges intelligenciával a Microsoft az internetes keresési üzletágat eddig uraló Google piacát veszélyezteti, mivel utóbbi még nem tette elérhetővé hasonló chatbotját felhasználói számára.
A Microsoft megújult Bingjének bemutatása óta eltelt két hétben több mint egymillió felhasználó próbálta ki az új szolgáltatást.
A cég szerint a felhasználók többsége ugyan pozitívan értékelte a chatbotot, ám sokan bizarrnak, érzelmileg túlfűtöttnek találták a nyelvezetét. Egyesek szerint sértő volt a hangneme, másoknak pedig állítólag szerelmet vallott.
Az új Bing mögött egyébként a Microsoft partnercégének, az OpenAInak a technológiája áll, amely megtanulta az emberi nyelvet és nyelvtant, könyvek és online szövegek hatalmas tárházából merítve.
Képes parancsra dalokat komponálni, recepteket és e-maileket szerkeszteni, vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával.
Ugyanakkor sokszor hibázik és egyben kissé nehézkesen alkalmazható is.
A panaszok nyomán a Microsoft már igyekszik visszafogni a Bing túlzottan érzelgős nyelvezetét. Ezért korlátozta a chatrobottal folytatott beszélgetések hosszát. Bizonyos témákban pedig a frissített Bing most már udvariasan elutasítja azokat a kérdéseket, amelyekre egy héttel ezelőtt még válaszolt volna.
Sajnálom, de ebbe a beszélgetésbe inkább nem mennék bele. Még mindig tanulok, ezért köszönöm a megértésüket és a türelmüket
– mondja például, amikor kérdéseket tesznek fel a működésével vagy a rá vonatkozó szabályokkal kapcsolatban.
A sajtót is felforgathatja a mesterséges intelligenciaA brit lapok már vizsgálják a lehetőségeket. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.