BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fergeteges növekedésről számolt be a BÉT takarmányos cége

A dinamikus bővülésről jelentő UBM a továbbiakban is folytatja beruházásait és nemzetközi terjeszkedését, emellett a cégcsoport számottevően növelné a kisbefektetők arányát is tulajdonosi struktúrájában.

Közel három évtizedes történetének legjobb fél évét zárta az emelkedő kamatkörnyezet, a gáz és az elektromos áram árának emelkedése, valamint a világszerte erősödő infláció dacára 2022/23-as üzleti éve első hat hónapjában a takarmánygyártó UBM Csoport – közölte a vállalat szerdán. 

 

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) egyetlen agráripari cégeként számon tartott cég a tavalyi naptári év második felében 33,8 százalékkal, 122,67 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben EBITDA-ja 159 százalékkal, 6 milliárd forintra, nettó nyeresége pedig 49 százalékkal 1,9 milliárd forintra ugrott.

Az UBM két önálló működési szegmense a commodity nagykereskedelem – azaz a búza, kukorica, árpa, olajos magvak, szójadara, szójabab és midproteinek klasszikus kereskedelmi tevékenysége –, illetve a takarmánygyártás és takarmányalapanyag-kereskedelem közül inkább az előbbi vitte a prímet. 

A kereskedelmi üzletág 3,72 milliárd forintos EBITDA-ja és 4,1 százalékos EBITDA-marginja minden várakozásunkat felülmúlta, míg a gyártó üzletág 2,31 milliárd forintos EBITDA-ja és 5 százalékos EBITDA-marginja némileg elmarad ugyan a remélt szinttől, de mindenképpen biztató eredmény

– összegezte a cég teljesítményét Horváth Péter, a cégcsoport vezérigazgatója.

A cégcsoport tavaly október 24-én adta át új takarmánykeverő üzemét a szlovákiai Hernádcsányban. A 6,7 millió eurós, részben pályázati forrásból megvalósult beruházásnak köszönhetően tizedével, évi 840 ezer tonnára növekedett a csoport takarmánygyártási kapacitása.

E fejlesztésnek is köszönhetően tovább bővülhet az UBM export tevékenysége is. Jelenleg 15 országba – elsősorban Olaszországba, Romániába és Ausztriába – exportálnak, amiből az árbevétel közel fele származik.

A csoport stratégiájában kiemelt szerepet kap a technológiai színvonal folyamatos emelése is, aminek hátterét az évi több mint 300 millió forintból gazdálkodó kutatás-fejlesztési részlege biztosítja.

Az UBM Holding idén március 9-én mutatta be a 2025/26-os üzleti évig felvázolt növekedési stratégiáját és üzleti tervét.

Eszerint árbevétele évi 9–15 százalékkal bővül, így a jelenlegi árkörnyezetet feltételezve, az időszak végére elérheti a 350 milliárd forintot.

A cég üzleti céljainak megvalósítása mellett a befektetők számára is lehetőséget kíván biztosítani a hazai mezőgazdaság hosszú távú sikereiből való részesedésre, ezért az UBM részvényeinek 1:20 arányú felosztását tervezi, amely várhatóan támogatja majd a papír piaci likviditásának növekedését.

Elkerülhetetlen a takarmányárak további emelkedése

A terméskilátások viszont kedvezők.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.