A Walt Disney elindította idei, hétezer fős leépítési programjának második etapját, amelynek keretében mintegy ezer dolgozójuknak postázzák a felmondó levelet. Az első körrel, amely négyezer főt érintett, még márciusban végeztek. A mostani szakaszban elsősorban a filmes és televíziós üzletágait magába foglaló Disney Entertainment dolgozói körét ritkítja meg a tavaly novemberben a cég élére válságmenedzserként visszatért legendás vezérigazgató, Bob Iger.
A sporttal kapcsolatos műsorkészítést is érintik az elbocsátások, az ESPN sportcsatorna a gyártásban dolgozók számát fogja csökkenteni, de a következő, várhatóan még májusban lezavart körben a kamera túloldalán lévő arcok is joggal aggódhatnak az állásukért.
A Disney vidámparkjaiban dolgozó órabéres dolgozókat ezúttal nem érinti a leépítés – írja a Bloomberg. Az elbocsátások mellett fizetéscsökkentés is szerepel a vezetés február 9-én, a negyedéves gyorsjelentéssel egy időben ismertetett 5,5 milliárd dolláros éves költséglefaragási programjában.
A leépítésekkel és a tartalomgyártás megkurtításával 3 milliárdot spórolnak meg, míg az értékesítési és általános igazgatási költségek, valamint egyéb működési költségek terén 2,5 milliárd dollárral vágják vissza kiadásaikat. Bob Iger emellett szakmai változásokat is ígért, megadva kreatív vezetők kibontakozási lehetőségét, amit a korábbi vezérigazgató, Bob Chapek sokak szerint elfojtott.
A tavaly év végén még 220 ezer embernek munkát adó szórakoztatóipari óriásvállalat ezt megelőzően a pandémia tetőfokán 2020-ban rendelt el egy ennél jóval húzósabb, 32 ezer fős leépítést, akkor ez elsősorban a tétlenségre ítélt témaparkokat érintette szerte a világban.
Akkor a Walt Disney Netflix-konkurens streamingszolgáltatása, a Disney+ kiépítése folyt gőzerővel, ezt, a jövő fő bevételi forrásának tekintett üzletág fejlesztésére sem az anyagi, sem a humán erőforrást nem sajnálta a vállalat. A tavaly júniustól Magyarországon is elérhető szolgáltatást azonban mindmáig nem tudta nyereségessé tenni,
a decemberrel lezárt negyedévben 1,47 milliárd dolláros veszteséget hozott a divízió, ebből jó egymilliárd a Disney+ nevéhez kötődik.
Ráadásul a negyedévben először csökkent az előfizetők száma, amely 161,8 millió volt december végén, miután 2,4 millióan lemorzsolódtak. Ezzel szemben piacvezető Netflixnek március végén 232,5 millió előfizetője volt, az első három hónapban 1,75 millióan csatlakoztak hozzá.
A Disney+ aktuális előfizetői bázisát a május 10-én publikálandó negyedéves gyorsjelentésből tudhatjuk meg. Mindazonáltal a Wall Streeten most már nem az előfizetői számot fetisizálják a befektetők, hanem arra fókuszálnak, hogy maga a tartalomgyártás és a szolgáltatás technikai költségei mennyire szaladnak meg, illetve mit kell tennie a cégnek azért, hogy fenntartható módon kezelje ezen kiadásait és profitot is gyártson a tartalom mellé. A Walt Disneynek itt van mozgástere, az árazással a kiélezett verseny miatt azonban óvatosabban kell bánnia.
Mindenesetre a cég Magyarországon árat emel azok körében, akik tavaly júniusban az induláskor bevezető áron 19 890 forintért vettek hirdetésmentes „éves bérletet”.
Az ő bankkártyájukról a következő évre már 24 900 forintot von le a Disney, amennyiben időben nem mondják le a szolgáltatást. A cég honlapja szerint a havidíj változatlanul 2490 forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.