BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csaknem duplázta eladásait az AutoWallis az év elején

Erős startot vett az AutoWallis értékesítése az első negyedévben, így továbbra is jelentősen meghaladja a csoport teljesítménye az iparági átlagot. A régió 15 országában jelenlévő magyar vállalat közel megduplázta az értékesített gépjárművek számát, ami így elérte a 13 800 darabot. A növekedést akvizíciók támogatták, de az organikus növekedés is erős volt.

Négy rekordév után újabb erős értékesítési számokkal indította az évet az AutoWallis csoport, miután 2023 első negyedévében közel a duplájára (86,2 százalékkal), 13 800 darabra növelte az értékesített gépjárművek számát a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva. A legnagyobb növekedés ezúttal is a nagykereskedelmi üzletágban volt, a szegmensben 113,1 százalékkal, 11 223 darabra emelkedett az értékesítés. 

Wallas. AUTOWALLIS, autókereskedés
20220921 Budapest 
A pesti tőzsde autós vállalata, az AutoWallis 
befektetői tájékoztató keretében ismertette  friss járműpiaci és stratégiai várakozásait.

Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG 
20220921 Budapest A pesti tőzsde autós vállalata, az AutoWallis befektetői tájékoztató keretében ismertette  friss járműpiaci és stratégiai várakozásait.Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Az ugrásban szerepet játszott a Renault Hungária felvásárlása, ami tavaly október óta erősíti az értékesítési számokat (az első negyedévben 3576 Dacia és Renault gépjárművet értékesítettek), ugyanakkor organikusan is 45 százalékos volt a növekedés. 

Ehhez a bővüléshez legjobban a SsangYong járult hozzá 91,6 százalékos, valamint az Opel 16,2 százalékos növekedéssel. Előbbi márkából 1640-nel, utóbbiból 521-gyel többet értékesített a társaság. A kisebb részarányú márkák közül pedig a Jaguar és Land Rover (plusz 52,2 százalék) és az Isuzu (plusz 176 százalék) is szép teljesítményt mutatott. 

A kiskereskedelmi üzletág az első negyedévben bő negyedével több, összesen 2091 darab új és a tavalyival lényegében megegyező, 486 darab használt gépjárművet értékesített. A növekedés részben a szlovén Avto Aktivnak volt köszönhető, amely tavaly április óta a csoport tagja, de enélkül is 12,5 százalékos volt a bővülés, ami a magyar személyautó-piac 3 százalékos növekedését jelentősen meghaladja. 

A kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén a szervizórák száma 51,6 százalékkal 45 004-re emelkedett, de az Avto Aktiv akvizíció nélkül is 16 százalékos organikus növekedés volt megfigyelhető. A csoport a rövidtávú gépjárműkölcsönzés területén is folytatni tudta a növekedést: a Wallis Autókölcsönző Kft., a Sixt magyarországi partnere, 9,7 százalékkal 4556-ra növelte a bérleti események számát az első negyedévben, miközben a bérleti napok száma 9,9 százalékkal 43 060-ra emelkedett. A Nelson Flottalízing Kft. februári AutoWallis Csoportba kerülésével a hosszútávú gépjárműkölcsönzés és flottamenedzsment szolgáltatások jelentősen emelkedtek. Ennek következtében az első negyedévben a csoport 3565 gépjárművel szolgálta ki ügyfelei igényeit.

2023-ban a Renault Hungária és az AvtoAktiv számai mellett már a flottakezelői piac 10 legnagyobb szereplője közé tartozó Nelson számai is növelik a társaság teljesítményét. Ez utóbbi akvizíciók az AutoWallis szolgáltatási portfolióját erősítik, tovább fokozva a válságállóságot és diverzifikációt

– mondta el az értékesítési számokkal kapcsolatban Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója.

Az idei tervekkel kapcsolatban a vezérigazgató megerősítette, hogy a gazdasági környezet kihívásai óvatosságra ösztönöznek mindenkit, így az AutoWallis az eddigiekhez hasonlóan felelősen, szelektíven, de aktívan halad tovább a stratégiában meghatározott növekedési pályán. A vezérigazgató elmondta, hogy az inflációs és gazdasági kilátások kedvezőtlen kilátásai ellenére a piacon továbbra is vannak elhalasztott vásárlások, és magas a teljesítésre váró rendelésállomány.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.