BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkenő eladásokról számolt be a BMW

Kínában és Európában is kevesebb járművet adott el a BMW, viszont az Egyesült Államokban nőtt az értékesítés. A német vállalat ennek ellenére optimistán látja a jövőt, szerintük a kínai gazdaság felpörgése jó hatással lesz az eladásokra is.

A BMW az első negyedévben 588 138 autót értékesített, ami másfél százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakához képest. Ugyanakkor az elektromos járművek eladásai 83,2 százalékkal, 64 647 -re emelkedtek éves szinten – derül ki a német vállalat jelentéséből.

BANGKOK, THAILAND - MARCH 22: The7 BMW car is seen during the 44th Bangkok International Motor Show 2023 at IMPACT in Bangkok, Thailand on March 22, 2023. The exhibition started today (March 22, 2023) for the visitors and will run until April 02, 2023.
Fotó:  Guillaume Payen / Gety Images

Régiók szerinti bontásban a BMW csak az Egyesült Államokban ért el növekedést: 11,4 százalékkal, 89 750-ra emelkedtek a szállítások. Kínában 6,6 százalékkal, 194 773 járműre zsugorodtak az eladások, de a cég szerint a kínai gazdaság gyorsulása miatt az idén felpörögnek a szállítások. Az európai értékesítés 1,9 százalékkal, 215 917-re esett vissza, ami főleg az orosz piacra vonatkozó export- és gyártási titlalomnak köszönhető. Az eurázsiai országban a német cégek helyét a kínai márkák vették át, valamint a Lada.

A BMW közölte: a vállalat a kihívásokkal teli üzleti környezet ellenére bizakodó marad a 2023-as előrejelzését illetően.

A cég az első negyedévben tapasztalt keresletcsökkenés ellenére az idén továbbra is a magasabb eladások elérésére törekszik, a gyorsulás fő mozgatórugói az elektromos járművek és a felső kategóriás prémiummodellek lesznek. A BMW és versenytársai gőzerővel dolgoznak az elektromos modellekre való átálláson, miután az unióban 2035-re az autógyártóknak nullára kell csökkenteniük az új autók szén-dioxid-kibocsátását.

Igaz, Németország nyomása miatt az e-üzemanyaggal működő belső égésű motorokat is engedélyezték. Sőt, a BMW az évtized végére elindítja a hidrogén-üzemanyagcellás, nulla károsanyag-kibocsátású kocsik gyártását is, így a vállalat lehet az ilyen autók első nagy gyártója Európában. Jelenleg csak két hidrogén-üzemanyagcellás modell – a Toyota Mirai és a Hyundai Nexo – érhető el a piacon. Mindenesetre érthető a német vállalat igyekezte, ugyanis a villanyautók terén a kínai BYD számít dominánsnak, a Tesla pedig a második.

Az AM-rádiók mellőzésével kiverte a biztosítékot a Ford a katasztrófavédelemnél

Néhány további autógyártóhoz hasonlóan az új autóit már AM-rádiók nélkül dobja piacra friss bejelentése szerint a Ford is, a hatóságok azonban aggódnak, mivel az autóvezetőkhöz és utasaikhoz emiatt a jövőben egyáltalán nem vagy nehezebben juthatnak el az éteren keresztül sugárzott biztonsági figyelmeztetések.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.