Másfél százalékot emelkedett a Coca-Cola részvényárfolyama hétfőn a tengerentúli nyitás előtti kereskedésben, miután az italgyártó óriási, a vártnál magasabb negyedéves profitot és árbevételt közölt. Ami azért lepte meg a Wall Streetet, mert a nyersanyagárak és a szállítási költségek növekedése többször is áremelésre késztette a társaságot az év első három hónapjában. Az átlagos eladási árak 11 százalékkal nőttek az első negyedévben, míg az egységcsomagok ára 3 százalékkal emelkedett a cég közlése szerint. A Refinitiv adatai szerint a cég első negyedéves bevétele 5 százalékkal, 10,98 milliárd dollárra nőtt, ami meghaladja a 10,8 milliárd dolláros elemzői konszenzust. Míg a korrigált nyereség részvényenként 68 cent volt, szemben a Wall Street 64 centes becslésével.
A vállalat februárban közölte, hogy globálisan tovább emeli a szénsavas üdítők árát, hogy leküzdje a makacsul magas költségeket, de az áremelés üteme mérséklődött. Bár a rivális Pepsi árképzése már tetőzött, a Coca-Cola nem veszített piacot az áremelések miatt. A NielsenIQ adatai szerint egy egységnyi Coca-Cola üdítő átlagos ára az Egyesült Államokban tavaly 9,30 dollárra emelkedett a 2021-es 8,03 dollárról. Idén pedig 10,55 dollár az ára.
A Coca-Cola első negyedéves üzemi marzsa 30,7 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 32,5 százalékkal. Amit azzal magyaráz a menedzsment, hogy
az áremelések nem ellensúlyozták teljes mértékben a magasabb működési költségeket,
továbbá bővültek a marketingkiadások, és az erősödő dollár is negatívan hatott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.