Magyarországot már bevette, s Görögország után most épp Portugáliában folytatja hódító útját Európa egyik vezető kiskereskedelmi vállalata, a lengyel Pepco. A coimbrai egység szerdai átadásával immár húsz országban lesz jelen a csoport három márkája – Pepco, Poundland és Dealz – egyikével. A portugáliai lánc még májusban két újabb „szemmel” bővül (Albufeira és Olhao), míg az év végére már Lisszabonban, Portóban és Bragában is feltűnnek a Pepco-logók.
Az elsősorban háztartási fogyasztási cikkeket, játékokat és ajándéktárgyakat kínáló Pepco hálózata 4127 egységet számlál, de terjeszkedésüknek még koránt sincs vége. A márciussal zárult hat hónapban 166 új boltot nyitottak, szeptember végéig további 550 egység átadása van tervben. Trevor Masters vezérigazgató azt is jelezte, hogy idén huszonegyedik országként Bosznia-Hercegovina is csatlakozik a hálózatukhoz.
A lengyel diszkontlánc forgalmi adatai is mutatósak, ebben az is közrejátszik, hogy a kiugróan magas infláció elleni küzdelem jegyében, a megélhetési költségek szorításában egyre többen keresik fel az alacsonyabb árakkal dolgozó üzleteket.
Árpolitikánknak köszönhetően egyre több vásárlót vonzunk magunkhoz, a kulcspiacainkon növelni tudtuk részesedésünket a diszkontláncok körében
– büszkélkedett eredményeikkel Trevor Masters. Részint ennek is köszönhetően a csoport forgalma éves összevetésben 23 százalékkal nőtt üzleti évének márciussal zárult első felében, elérve a 2,84 milliárd eurót. Az egy éve már működő boltok forgalmi összevetésében 11,6 százalékos bővülést mutattak ki, tehát a gyors terjeszkedés nagyban hozzájárult a fogalom felfutásához.
Tömör kitekintésükben a szeptemberrel záruló üzleti évre az üzemi eredmény bővülését 14-16 százalék körülire teszik, két számjegyű forgalombővülés mellett. A profit az előző évben 731 millió euró volt, ebből arra lehet következtetni, hogy idénre 800 millió feletti nyereséget várnak.
A diszkontlánc adósságállománya 1,4 milliárd euró volt a legutóbbi, decemberi adatközlés szerint. A mostani gyorsjelentésben semmilyen nyereségadatot nem tüntettek fel. A Pepco varsói tőzsdén épp két évvel ezelőtt, 44,6 zlotyn debütáló részvénye jelenleg 8,2 százalékkal ér kevesebbet, a kiskereskedelmi csoport piaci értéke eléri az 5,5 milliárd eurót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.