BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Armani is válságállónak bizonyul

Más luxuscégekhez hasonlóan az Armani is növelte bevételét és nyereségét tavaly, az idei első negyedévben pedig tovább nőttek az eladások.

Az Armani bevétele tavaly éves szinten 16,5 százalékkal, 2,35 milliárd euróra nőtt, a bevételt az európai és az észak-amerikai eladások lendítették fel, Ázsiában a koronavírus-járvány miatt bevezetett szigorú járványvédelmi intézkedések visszafogták az értékesítést. A milánói székhelyű luxusipari vállalat működési nyeresége 2022-ben 30 százalékkal, 202,5 millió euróra emelkedett.

Fotó: Christophe Archambault / AFP

Az idei első negyedév kapcsán a ruhákat, cipőket, órákat, ékszereket és szemüvegeket árusító olasz cég közölte, hogy 18 százalékkal növekedtek az eladások az előző év azonos időszakához képest. A forgalomnövekedést a januári–márciusi időszakban főleg Európa (22 százalék) és Ázsia (14 százalék) pörgette, az Egyesült Államokban (10 százalék) lassult a növekedés. Az amerikai piacon a következő hónapokban visszaesésre, míg a Távol-Keleten gyorsulásra számítanak – írja a Reuters.

Az egyre nehezebb és egyre nagyobb versenyben büszke vagyok arra, hogy meg tudtam őrizni az Armani függetlenségét és stabilitását

– mondta Giorgio Armani elnök-vezérigazgató. Hozzátette: lezárult az alkalmazkodási időszak, amely azt a döntést követte, hogy a vállalat portfólióját a három fő márka – Giorgio Armani, Emporio Armani és Armani Exchange – köré szervezték át. A luxuscégek válságállónak bizonyultak az elmúlt időszakban: a Louis Vuitton anyavállalata, az LVMH eladásai 17 százalékkal ugrottak meg az első negyedévben.

A svájci Richemont eredménye is felülmúlta a várakozásokat, miután világszerte nőtt az értékesítés. A vállalat részvényárfolyama is csúcsot döntött a közelmúltban. Az LVMH szintén tarol a tőzsdén, így a párizsi székhelyű cég az első európai vállalat lett, amelynek piaci értéke meghaladta az 500 milliárd dollárt. Tulajdonosa, Bernanrd Arnault pedig a világ leggazdagabb emberének számít.

Luxusra futja, kenyérre nem telik: a közgazdaságtan ezt is meg tudja magyarázni

Ha az árak emelkednek, akkor a fogyasztás csökken – mondhatnánk a tankönyv szerint. És nem lenne igazunk. Vagyis nem teljesen. A lakosság ugyanis ebben a helyzetben két, egymásra látványosan hasonlító végletre és a közte található többségre lesz bontható a reakciójuk tekintetében: akinek semmi sem drága, annak az infláció sem fáj. Akinek viszont nincs hová hátrálnia, az könnyen eljuthat a falig.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.