A Volkswagen csoport biztatóan indította a 2023-as évet: mind a gyártását, mind az értékesítését növelte. Európa legnagyobb járműgyártó csoportja az előző évinél 11,2 százalékkal több, 2,273 millió autót állított elő és 6,5 százalékkal több, 2,124 millió járművet adott át papíron megrendelőinek, de a szinte valamennyi járműgyártót sújtó kiszállítási problémák miatt közülük csak 2,041 millióan kaphatták kézhez a slusszkulcsot.
A termelés felpörgetésével párhuzamosan a foglalkoztatotti létszám is nőtt, méghozzá 1100 fővel, 676,9 ezerre. A menet közben végrehajtott áremeléseknek köszönhetően a konszern egyes üzleti mutatói is kedvezőbben alakultak. A bevétel 21,5 százalékkal, 76,19 milliárd euróra ugrott, de nem tudott lépést tartani vele az üzemi eredmény, sőt, ezen a soron 31 százalékos visszaesés történt.
A Volkswagen csoport 5,747 milliárd eurós üzemi profitot ért el az idei első három hónapban. Ebből adózottan 4,73 milliárd maradt a kasszában, ami 30 százalékos mínusz a bázisidőszakhoz viszonyítottan. A csökkenésben elsősorban az autógyártással közvetlenül össze nem függő pénzügyi elszámolásokkal kapcsolatos átértékelődések játszottak szerepet.
Az üzemi marzs 15,2 százalékról 7-re olvadt, ami valóban nem túl acélos.
A Volkswagen csoport likviditási helyzete azonban kitűnő, március végén a 23,7 százalékkal több, 38,44 milliárd eurónyi felhasználható forrás felett rendelkezhettek, ez tartalmazza a Porsche-részvények eladásából származó bevételt is.
Arno Antlitz pénzügyi és üzemeltetési igazgató a gyorsjelentéshez kapcsolódva megerősítette az idei üzleti célkitűzéseiket és az ehhez kapcsolódó tízpontos tervüket, amelynek értelmében továbbra is szisztematikusan fejlesztik a digitalizációt és intenzívebbé teszik az elektromos átálláshoz szükséges beruházásokat mind Európában, mind a globális növekedési régiókban, így Észak-Amerikában és Kínában.
A konszern valamennyi fő piacán növelni tudta a forgalmát, e tekintetben az ázsiai csendes-óceáni térség és Kelet-Közép-Európa a kivétel (–11,9, illetve –6,6 százalékkal).
Az elektromosautó-értékesítések éves alapon 42 százalékkal, 141 ezerre nőttek az első negyedévben, de még mindig csak 7 százalékot képviselnek a teljes forgalomból,
szemben az egy évvel korábbi 5,2 százalékkal. Ez nyilvánvalóan növekszik a jövőben, a csoport megrendelésállománya jelenleg 1,8 millió autó leszállítására szól, ebből pedig 260 ezer a tisztán elektromos hajtású személygépkocsi. Azaz a megrendelések körében 14 százalék feletti a villanyautók aránya.
Márkáik közül ezúttal a legdinamikusabban, 37 százalékkal a SEAT eladásai nőttek (125,2 ezer), ezt a haszonjármű-üzletág követi 18,7 százalékkal (97,2 ezer), majd a luxus-sportkocsimárka, a tavaly ősszel tőzsdére vitt Porsche jön 18 százalékos plusszal (80,8 ezer), de valamennyi márkájuk eladásait növelni tudták, ebben Antlitz szerint a globális autókereslet számukra kedvező alakulása is közrejátszott.
Úgy kalkulálnak, hogy az idén a tavalyihoz hasonlóan 9,5 millió autót értékesítenek világszerte.
Csoportszinten a bevételeik 10–15 százalék között növekedhetnek, míg a üzemi marzsot a 7-ről 7,5–8,5 százalék közé tudják srófolni. A Volkswagen árfolyama egy százalékon belüli erősödéssel reagált a gyorsjelentésre a frankfurti tőzsdén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.