Úgy látszik, drágábban sem mondanak le a sörivók kedvelt italukról, a nehezebb gazdasági helyzetben is kitartó kereslet a világ legnagyobb sörgyártójának magasabb eredményében is lecsapódott.
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) 1,3 milliárd dolláros adózott nyereségről számolt be csütörtökön az első negyedévre vonatkozóan, egy éve még 1,2 milliárdos profitot termelt a globális piacvezető sörgyártó. A kamatok, nyereségadók és értékcsökkenés előtti eredmény (EBITDA) 13,6 százalékkal, 4,76 milliárd dollárra emelkedett, a bővülés mértéke ezzel jócskán meghaladta az elemzők által várt 5,6 százalékot.
A belgiumi központú társaság söreladásai 0,9 százalékkal emelkedtek, elsősorban Ázsiának és a kínai újranyitást követő keresletélénkülésnek köszönhetően. Az alkoholmentes söröknél kiugró, 30 százalékos emelkedést regisztrált a cég.
Az árbevétel a végrehajtott áremelések és a prémiumtermékek irányába való elmozdulás révén az eladott volumennél sokkal markánsabban, 13,2 százalékkal nőtt. A 14,2 milliárd dolláros forgalom valamivel magasabb a szakértői konszenzusnál.
A söripar teljesítménye javult az idei első negyedévében, ami a folyamatos inflációs környezetben is ellenálló képességről tanúskodik
– hangsúlyozta közleményében a világszerte elfogyasztott sörök negyedét gyártó vállalat.
A Budweiser, a Stella Artois és a Corona márkát is birtokló cég megerősítette az idei eredménycéljait is, az EBITDA 4-8 százalék közötti mértékben bővülhet, míg az árbevétel esetén ennél valamivel nagyobb dinamikával számolnak.
Egyes elemzők szerint az erős évkezdés mellett a vállalatnak lehetősége lett volna az éves várakozás felsrófolására is, a Bud Light márkával szembeni konzervatív fogyasztói tiltakozás, amit a transznemű influenszer, Dylan Mulvaney reklámkampányba való bevonása váltott ki az Egyesült Államokban, azonban óvatosságra adhat okot.
Az áprilisi médiakampányt követően több internetes megmondóember a sörmárka bojkottjára szólított fel, a gyártót azonban a másik oldalról is kritikák érték, amelyek szerint az ügy során nem nyújtott kellő támogatást a TikTok-sztárnak. A hónap végén a társaság megvált a kedvelt amerikai sörmárka marketingalelnökétől, helyét a Budweiser globális marketingalelnöke, Todd Allen vette át.
A jelentés közzétételét követően 0,4 százalékkal erősödtek az AB InBev részvényei, az év elejétől 3,5 százalékot szedett magára a kurzus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.