Továbbra is sűrűn veszik elő pénztárcájukat és bankkártyájukat az amerikai fogyasztók – kezdte a Walmart első negyedéves gyorsjelentésének bemutatását John David Rainey, a kiskereskedelmi áruházlánc pénzügyi igazgatója. Hozzátette, hogy a szokások azért megváltoztak, az emberek kisebb csomagokban vásárolnak, kevesebbet vesznek a nem alapvető fogyasztási cikkekből, és – főként a drágább termékek esetében – türelmesen kivárják az akciókat.
Sőt, olyan jól fogytak az élelmiszerek az üzleti év április végén lezárt első negyedében, hogy a ruházati és elektronikai termékek gyengébb forgalma ellenére is éves összevetésben
nyolc százalékkal nőtt a Walmart árbevétele, ezért a menedzsment megemelte a társaság egész éves célkitűzéseit is,
azaz most már 3,5 százalékos forgalombővülésre és 6,1–6,2 dollár közötti egy részvényre jutó korrigált nettó nyereségre (EPS) számítanak a folyó üzleti évben. Az első üzleti negyedév 8 százalékos növekedéséhez mérten kissé konzervatívnak tűnhet a menedzsment, figyelembe véve, hogy 152,3 milliárdos bevételükkel fölényesen verték a piac 148,8 milliárd dolláros várakozását. Nem beszélve az online értékesítések 27 százalékos bővüléséről.
Az EPS pedig már a lezárt időszakban is elérte az 1,47 dollárt, szintén felülmúlva az 1,32 dolláros elemzői konszenzust.
Az óvatos várakozásokat magyarázza, hogy Rainey szerint a negyedév előrehaladtával lassult a költekezési tempó, amit részint a világjárványhoz kapcsolódó támogatások megszűnésének tulajdonított.
A Walmart részvényei szerdán 149,53 dolláron zártak, így a cég piaci értéke 403 milliárd dollár fölé emelkedett. A részvények éves szinten eddig közel 6 százalékkal drágultak, s ezzel némileg elmaradtak az S&P 500 nagyjából 8 százalékos erősödésétől.
A csütörtöki amerikai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben viszont mintegy másfél százalékkal, 152 dollár közelébe drágultak a Walmart papírjai, melyeket egyébként a Refinitiv elemzői konszenzusa 165 dolláros medián célár mellett ajánl vételre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.