BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sem a Walmart, sem a vásárlói nem érzik a recessziót

Az élelmiszer-vásárlások és az online értékesítés növekedésének köszönhetően a vártnál jobb negyedéves eredményeket ért el az amerikai Walmart áruházlánc. A menedzsment le is vonta a következtetést, és megemelte az idei célszámokat.

Továbbra is sűrűn veszik elő pénztárcájukat és bankkártyájukat az amerikai fogyasztók – kezdte a Walmart első negyedéves gyorsjelentésének bemutatását John David Rainey, a kiskereskedelmi áruházlánc pénzügyi igazgatója. Hozzátette, hogy a szokások azért megváltoztak, az emberek kisebb csomagokban vásárolnak, kevesebbet vesznek a nem alapvető fogyasztási cikkekből, és – főként a drágább termékek esetében – türelmesen kivárják az akciókat.

Hdr,Image,,Walmart,Customers,Check,Out,Line,,Cashier,Counter,-
HDR image, Walmart customers check out line, cashier counter - Saugus, Massachusetts USA - February 5, 2018
Fotó: Shutterstock

Sőt, olyan jól fogytak az élelmiszerek az üzleti év április végén lezárt első negyedében, hogy a ruházati és elektronikai termékek gyengébb forgalma ellenére is éves összevetésben 

nyolc százalékkal nőtt a Walmart árbevétele, ezért a menedzsment megemelte a társaság egész éves célkitűzéseit is, 

azaz most már 3,5 százalékos forgalombővülésre és 6,1–6,2 dollár közötti egy részvényre jutó korrigált nettó nyereségre (EPS) számítanak a folyó üzleti évben. Az első üzleti negyedév 8 százalékos növekedéséhez mérten kissé konzervatívnak tűnhet a menedzsment, figyelembe véve, hogy 152,3 milliárdos bevételükkel fölényesen verték a piac 148,8 milliárd dolláros várakozását. Nem beszélve az online értékesítések 27 százalékos bővüléséről.

Az EPS pedig már a lezárt időszakban is elérte az 1,47 dollárt, szintén felülmúlva az 1,32 dolláros elemzői konszenzust.

Az óvatos várakozásokat magyarázza, hogy Rainey szerint a negyedév előrehaladtával lassult a költekezési tempó, amit részint a világjárványhoz kapcsolódó támogatások megszűnésének tulajdonított.

 

A Walmart részvényei szerdán 149,53 dolláron zártak, így a cég piaci értéke 403 milliárd dollár fölé emelkedett. A részvények éves szinten eddig közel 6 százalékkal drágultak, s ezzel némileg elmaradtak az S&P 500 nagyjából 8 százalékos erősödésétől.

A csütörtöki amerikai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben viszont mintegy másfél százalékkal, 152 dollár közelébe drágultak a Walmart papírjai, melyeket egyébként a Refinitiv elemzői konszenzusa 165 dolláros medián célár mellett ajánl vételre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.