BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Kuala,Lumpur,,Malaysia,-,February,1,,2019,:,Unboxing,New

Veszteségbe sodorta az Adidast a Yeezy-botrány

Az Adidasnál hegyekben állnak az eladatlan Yeezy-termékek, sorsukról máig nem született döntés. Annyi viszont biztos, hogy a márkagazda Kanye Westtel történt szakításért súlyos árat fizet a német sportszergyártó.

Az Adidas 700 millió eurós üzemi veszteséggel zárhatja az idei üzleti évét, ha végérvényesen úgy dönt, hogy a Yeezy márka értékesítésének tavaly ősszel történt felfüggesztése miatt a nyakán maradt, 1,2 milliárd eurón nyilvántartott raktárkészletet bezúzza. Ha ezt teszi, az 500 millió eurós leíráshoz vezet, amit egy másik, 200 millió eurós egyszeri – nem nem nevezett – tétel tetéz. 

Kuala,Lumpur,,Malaysia,-,February,1,,2019,:,Unboxing,New
A Yeezy-kollekció egy darabja. Volna rá vevő, de egyelőre nem adják.
Fotó: Shutterstock

Az gyakorlatilag kizártnak tekinthető, hogy a vállalhatatlan rasszista kirohanásairól hírhedt rapper, Kanye West (újabban: Ye) divatmárkája a piacon marad, s az is, hogy a csapata által tervezett kollekció darabjait bolti forgalomban értékesítsék – bár 

Kínában és az Egyesült Államokban pillanatok alatt el tudnák adni a teljes készletet. 

Végleges döntést még nem hoztak, minden lehetőséget gondosan mérlegelnek. Az Adidas teljes raktárkészlete egy év alatt 25 százalékkal, 5,7 milliárd dollárra hízott, nem utolsósorban a beragadt Yeezy márkás termékek hatására.

Björn Gulden vezérigazgató örvendetesnek nevezte közleményében, hogy az év eleje óta egy 300 millió eurós értékű készletet már sikerült kisöpörniük, egyben figyelmeztetett arra, hogy fokozatosan kell leépíteniük a fölös mennyiséget, túl nagy diszkontot nem alkalmazhatnak, mert azzal a normál üzletmenettől vonják el a vásárlóerőt, s ezzel saját pozíciójukat gyengítik.

A péntek reggel publikált első negyedéves gyorsjelentésében a német sportszergyártó megerősítette, hogy ledobják magukról a balul elsült együttműködés terheit, de momentán a gazdálkodáson ez mély nyomot hagy. Az idei bevételi tervük továbbra is durván 6-8 százalékos forgalomcsökkenéssel számol. 

Ugyanakkor a cégvezetés alapvetően pozitívan látja a jövőt, miután a Yeezy-fejezetet lezárták. Az idei átmeneti évben meg kell küzdeniük az európai és észak-amerikai recessziós hatásokkal, és vissza kell állítaniuk növekedési pályára kínai érdekeltségüket.

Kék-fehér Adidas mezben ünnepelt fél Argentína, miután Messiék megnyerték a labdarúgóvébét.
Fotó: AFP

Az Adidas első negyedéves forgalma még nem utal durva visszaesésre, az 5,27 milliárd eurós bevétel csak fél százalékkal marad el az egy évvel korábbi időszakétól. 

A 437 millióról 60 millió euróra olvadt üzemi eredmény azonban már húzós csökkenést jelez, ahogy a bázisidőszak félmilliárd eurós profitját követő 30 millió eurós nettó veszteség is. 

A bruttó üzemi marzs 5,1 százalékponttal, 44,8 százalékra esett vissza, ebben a cég indoklása szerint a dráguló alapanyagok és az emelkedő logisztikai költségek is szerepet játszottak.

Különösen fájó lehet, hogy a Nike-val az amerikai piacon vívott csatában is teret vesztett az Adidas, melynek ottani forgalma 16,1 százalékkal, 11,77 milliárd euróra zuhant a számára kedvező árfolyammozgások ellenére. Kínában a poszt-Covid-szindróma csaphatta meg a forgalmat, amely 11,9 százalékkal, 884 millió euróra csökkent. 

Latin-Amerikában viszont 42,6 százalékos pluszt mértek (595 millió euró), ami szoros összefüggésben van azzal, hogy Argentína nyerte december végén a labdarúgó-világbajnokságot Katarban, és ennek örömére mindenki a válogatottat öltöztető Adidas mezben akart ünnepelni. 

Az Adidas árfolyama 2022-től
 

Björn Gulen bízik az Adidas piacra most bevezetett szabadidőmárkáinak (Samba, Gazelle és Campus) sikerében, az előjelek mindenesetre biztatók. Ahogy a részvényárfolyam alakulása is, amely a gyorsjelentés vártnál kevésbé rossz számaira 6 százalékos erősödéssel reagált a frankfurti börzén.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.