Jelentős közkézhányaddal számol elektromos járműveket gyártó egységénél, az Ampere-nél az üzletág leválasztását és tőzsdei bevezetését követően a Renault – árulta el a vállalat vezérigazgatója, Luca De Meo a La Tribune című francia üzleti lapnak, ám arról nem nyilatkozott, hogy a Qualcommon és a Nissanon kívül számítanak-e más nagybefektető részvételére is az Ampere elsődleges részvénykibocsátásában (IPO), sőt azt sem definiálta, hogy egészen pontosan mit ért „jelentős közkézhányad” alatt.
A Porsche 10 százaléknyi közkézhányadot hagyott, mi ennél magasabb arányra törekszünk, azaz olyan kisebbségi kisbefektetői részesedést szeretnénk, amely ugyanakkor megfelelő likviditást ad a papírnak
– tette hozzá, utalva a német luxusautó-gyártó tavalyi 72 milliárd dolláros tőzsdei debütálására, amely 1996 óta a legnagyobb IPO volt Frankfurtban.
Piaci becslések szerint az Ampere-t akár tízmilliárd euróra is értékelhetik a befektetők a kibocsátás során.
Az IPO időzítését a Renault továbbra is 2023 végétől tervezi – erősítette meg De Meo. A vezérigazgató szerint jól haladnak a Renault és a Nissan közös projektjei is, a japánok első emberével, Makoto Ucsidával pedig kiváló és szilárd kapcsolatot alakítottak ki.
A Nissan belső ügyeit azonban nem kívánta kommentálni. Mint ismert, a japán autógyártónál vizsgálatot indítottak, mivel azt híresztelték, hogy Ucsida megfigyeltette helyettesét.
Bár kedd reggel a hírre a Renault részvénykurzusa nagyot emelkedett, délre azonban hétfői záróértéke közelébe, 35,8 euróra ereszkedett vissza. A Refinitiv elemzői konszenzusa 46,5 eurós medián céláron ajánlja vételre a papírt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.