Kétszáz dolgozójától válik meg a Spotify, a népszerű zenei streamingszolgáltató az elmúlt években nagy erőkkel fejlesztett podcast részegét gondolná újra: a továbbiakban kevesebb munkaerőre lesz szüksége hozzá.
A teljes állomány két százalékát érintő leépítést hétfőn jelentette be a stockholmi központú társaság, és azok várhatóan még aznap érvénybe is lépnek – írja a CNBC.
A társaság szakítana az eddigi egységes megközelítéssel, és a jövőben személyre szabott, az egyes műsorok és alkotók számára optimalizált tartalmakra helyezné át a hangsúlyt, szerintük ugyanis ezzel jobban tudják támogatni az alkotói közösséget. A váltás pedig az eddiginél kevesebb humán erőforrást igényel.
Az érintett alkalmazottaknak „nagyvonalú végkielégítéseket” ígért Sahar Elhabashi alelnök a dolgozóknak kiküldött levélben.
A társaság az elmúlt három évben sokat költött podcast-egységének bővítésére, ennek részeként 2020 óta négy cégfelvásárlást is végrehajtott 493 millió euró értékben. A Spotify emellett számos prominens személlyel is szponzori megállapodásokat kötött, köztük Henry herceg feleségével, Meghan Sussex hercegnével, valamint Joe Rogannel.
A tavaly még mintegy 9800 főt foglalkoztató vállalatnál idén ez már a második jelentősebb elbocsátási hullám, januárban egy 600 fős leépítésről döntöttek. A Spotify New York-i tőzsdén jegyzett részvényei 2,7 százalékkal egyéves csúcsra drágultak az újabb karcsúsítás hírére, idén ezzel már csaknem duplázta piaci értékét a társaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.