BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Tokyo,,Japan,-,August,9,,2018:,View,Of,A,Front

Baljós jelzést kapott Amerikából a svájci luxusipari cég

A várakozásokat alulmúló negyedéves bevételnövekedésről számolt be a svájci Richemont. A Cartier és a Van Cleef márka tulajdonosa a tengerentúlon csökkenő bevétellel szembesült.

Nyolc százalékkal zuhant a svájci tőzsdén jegyzett Richemont részvényárfolyama, miután a világ második legnagyobb, luxuscikkeket gyártó vállalata a várakozásokat némileg alulmúló értékesítési számokról és gyenge tengerentúli eladásokról számolt be első üzleti negyedévére vonatkozóan.

Tokyo,,Japan,-,August,9,,2018:,View,Of,A,Front
Fotó: Shutterstock

A többi között a Cartier, a Montblanc és a Van Cleef márkát tulajdonló csoport bevétele 14 százalékkal, 5,32 milliárd euróra emelkedett, ezzel elmaradt a várttól. A céget követő befektetési szolgáltatók közül a Barclays 5,43, a Bank Vontobel pedig 5,54 milliárdos tételre számított.

A 19 százalékos organikus bővülés azonban így is valamivel kisebb lett a 20 százalékos piaci várakozásnál a június végén zárult három hónapban. A negyedéves profitszámokról nem közölt adatokat a luxusipari vállalat.

Az ázsiai csendes-óceáni térségben harmadával lendült fel a forgalom a tavalyihoz képest, köszönhetően a szigorú pandémiás korlátozások feloldásának.

A befektetőket inkább a visszaeső amerikai értékesítés bosszanthatta, ahol 4 százalékkal maradt el a tavalyitól a forgalom a több luxusóramárkát is kínáló svájci vállalat közlése szerint.

A bevételeket az ékszer szegmens javította jelentősen, ahol 19 százalékkal, 3,6 milliárd euróra ugrott a forgalom. A holdingvállalat óraipari márkái, az IWC, a Piaget és a Vacheron Constantin, 1,06 milliárd euróval járultak hozzá az értékesítéshez, 6 százalékos bővülést felmutatva.

A svájci rivális óragyártó, a Swatch az előző héten fennállása legerősebb első féléves forgalmáról adott számot, főként a Kínában a Covid-járvány után ismét felszökő keresletnek köszönhetően. A múlt pénteken jelentő brit luxusipari vetélytárs, a Burberry is válságállónak bizonyult, a vártnak megfelelően 18 százalékkal növelve bevételeit.

A Richemont óvatosságra intő számai a többi európai luxusipari szereplő piaci megítélésére is rányomták a bélyegüket, az LMVH és a Hermes részvényei is közel 4 százalékot estek hétfő délelőtt. A társaság kurzusa a jelentős hét eleji esés ellenére 17 százalékos plusznál jár idén.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.