BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cserbenhagyták kedvelt diszkontüzletüket a közép-európai vásárlók

Lassult a Pepco forgalmának a bővülése az április és június közötti időszakban, főleg a tavaszi hónapokban volt gyér a kereslet a diszkontláncnál.

Lassuló forgalombővülésről számolt be a diszkont-kiskereskedelmi piac meghatározó közép-európai szereplője, a Pepco a harmadik üzleti negyedévben.

Zarnovica,,Slovakia,-,October,,28,,,2021,:,Pepco,Shop
Fotó: Shutterstock

A lengyel tőzsdén bejegyzett vállalat bevételei 2,6 százalékkal emelkedtek a legalább egy éve nyitva tartó, így összehasonlítható üzletekben a június 30-án zárult harmadik üzleti negyedévben. A második negyedévben még 8,5 százalékos bővülést ért el a társaság.

A Pepco mellett a Poundland és a Dealz márkát is tulajdonló cégcsoport Pepco brand alatt futtatott üzleteiben 1,2 százalékkal csökkent a forgalom április és június között, de júniusban és július elején már ismét élénkülő keresletet tapasztalt a vállalat. A Poundland és a Dealz boltok forgalma ezzel szemben 9 százalékkal ugrott meg.

A vállalat összbevétele 12,5 százalékkal, 1,37 milliárd euróra nőtt a tavalyihoz képest, ebben már benne van az időszak során megnyitott 159 új üzlet teljesítménye is.

A negyedéves alapon mérséklődő teljesítmény az áprilisi–májusi, kihívást jelentő kereskedelmi környezettel magyarázható a vezetőség szerint, főként Közép-Európában. Az európai fogyasztókat immár több mint egy éve szorítja a magas, jobbára a béremelkedés ütemét is meghaladó infláció.

A makrogazdasági környezet továbbra is kihívást jelent, különösen Közép-Európában, a magas infláció miatt

– mondta Trevor Masters, a Pepco Group vezérigazgatója. A lassuló bővülésbe emellett részben a bázishatás is belejátszott, tavaly ilyenkor ugyanis a cégcsoport profitálni tudott a háború sújtotta Ukrajnából a Pepco alappiacaira beáramló nagyszámú fogyasztó miatt is.

A vezetőség mindezzel együtt továbbra is fenntartja a 2022–2023-as üzleti évre kitűzött eredménycéljait. Az EBITDA-szintű alapnyereség ennek megfelelően 15 százalék körüli mértékben emelkedhet, ha a kereskedelmi környezet nem romlik tovább.

A június végén 4286 üzlettel rendelkező lengyel diszkont-kiskereskedelmi lánc idén már 325 egységet nyitott meg, az agresszív terjeszkedés pedig az év hátralevő részében is folytatódhat, a menedzsment a 2023-as naptári évben ugyanis összesen 550 új üzletnyitással számol.

A Pepco árfolyama 2023-tól
 

A befektetők az összességében csalódást keltő értékesítési számokra másfél százalékkal húzták lejjebb a Pepco részvényárfolyamát csütörtök délelőtt. A társaság kurzusa idén ezzel már bő 9 százalékkal csúszott lejjebb, piaci értéke pedig ezzel párhuzamosan 20,7 milliárd zlotyra csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.