A második negyedévben a piaci visszarendeződés jelei mutatkoztak a Duna House előzetes mérőszámaiban – derül ki a társaság jelentéséből. Ezt támasztja alá, hogy a franchise-ingatlanközvetítés jutalékbevételei a második negyedévben 19 százalékkal múlták felül az év első 3 hónapjának a számait, igaz a 3,2 milliárd forintos jutalék 22 százalékkal elmarad a tavalyi bázisidőszakétól.
A 3,2 milliárd forintból valamivel több mint 2 milliárdot hoztak össze a DH magyarországi szerződött partnerei. Ez éves összevetésben 28 százalékos visszaesés, de az idei első negyedévhez képest 18 százalékos javítás. A cég közleménye szerint Magyarországon egyértelműen azért csökkennek az ingatlan-tranzakciószámok, mert
a hitelkamatok magasak, a vásárlóerő pedig csökken.
A lengyel piacon gyors felpattanást sikerült elérni, az ottani franchise-partnercégek 947 millió forintnyi jutalékot hoztak össze, ami a harmadik legjobb háromhavi teljesítmény. Jó hír, hogy a 2022-es második negyedévet is sikerült lekörözni, igaz, csak 3,5 százalékkal. A DH csoporthoz tartozó olasz Realizza hálózat pedig 129 millió forintot ügynökösködött össze (a működési modell nem franchise, csak hasonló).
Ahol alulteljesítést látott a Duna House, ott szerződést bontottak a partnerekkel, Lengyelországban 7, Magyarországon 5 rolót húztak le. Így a negyedév végén 289 franchise-partnerrel dolgozott a DH, ebből 151 a magyarországi.
A trendek hasonlók a saját tulajdonú irodákban, amelyekben 379 millió forint volt a csoportszintű bevétel (22 irodára), ami 32 százalékkal alacsonyabb a tavalyi második negyedévben látottnál. Itt is a magyar piac gyengélkedett. A saját irodák volumene 42 százalékkal csökkent év/év alapon, a második negyedév ugyanakkor hárommal meghaladta az első negyedévet.
A hitelközvetítés üzletágat a magas kamatok tartják nyomás alatt, a volumen 32 százalékkal csökkent tavalyhoz képest, a 166 milliárd forintos csoportszintű bevétel ugyanakkor az első negyedévhez képest 14 százalékkal magasabb. Itt nem a magyar piac az érdekes, hanem az olasz és a lengyel. Olaszországban 25,5 százalékkal csökkent a hitelközvetítés az ottani DH-leánynál (euróban), ami magasabb, mint amennyivel az olasz jelzálogpiac esett (24,4 százalék) májusban. A lengyel piacon egy szabályozói lazítás segített, a későbbiekre nézve pedig lendületet adhat a 45 év alatti, első lakásukat vásárló hitelfelvevőket segítő First Home program július 1-jei elindítása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.