BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üde meglepetés a Pepsitől, drágábban is jól fogy a kóla

Az áremeléseknek is köszönhetően a vártnál nagyobb, közel duplázádó negyedéves profitot tehetett zsebre a Lay’s chips és a Pepsi forgalmazója.

Magasabbra srófolta idei eredménycéljait a PepsiCo, miután az üdítőitalokat és rágcsálnivalókat gyártó amerikai vállalat a bevétel és a profit soron is a várakozásokat felülmúló negyedéves számokat közölt csütörtökön, jó alaphangot adva ezzel a most rajtoló tengerentúli vállalati gyorsjelentési szezonnak.

Krakow Economy And Daily LifePepsiCo logo is seen on an office building in Krakow, Poland on May 11, 2023. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: AFP

Az élelmiszeripari óriás nettó nyeresége 92 százalékkal, 2,75 milliárd dollárra szökött fel a június 17-én zárult három hónapos periódusban. Az egy részvényre jutó, 2,09 dolláros tisztított eredmény jobb lett a Refinitiv elemzői konszenzusában szereplő 1,96 dolláros tisztított EPS-nél is.

A forgalom 10,4 százalékkal, 22,32 milliárd dollárra emelkedett, a tényadat ebben az esetben is kedvezőbb az előzetes szakértői becsléseknél. Az utóbbiak 21,73 milliárdos árbevételt vetítettek előre.

A bővülésben segített, hogy a PepsiCo az időszak során 15 százalékot emelt termékeinek árán, lépést tartva az inflációval. A drágítás következtében azonban a fogyasztók egy csoportja inkább lemondott a kóláról, a chipsről és a társaság kínálatában szereplő egyéb termékekről, így az értékesített volumen 2,5 százalékkal csökkent. Az italoknál 1 százalékos, a snackeknél pedig 3 százalékos volt a lemorzsolódás.

A Doritos és a Ruffles márkanevű chips értékesítése két számjegyű bővülést hozott a második negyedévben. A PepsiCo a ropogtatnivalók csomagméreteit is újragondolta, valamint az extra csípős Flamin’ Hot ízzel bővítette itteni kínálatát a vásárlók megnyerése érdekében. A július 4-i nemzeti ünnep alkalmából pedig saját ketchuppal is előrukkolt a gyártó. A társaság ezzel együtt semmit sem bízott a véletlenre, és a reklámkampányt is felpörgette, melynek következtében marketingkiadásai ugyancsak két számjegyűen emelkedtek.

Az erős negyedéves teljesítményt követően 2023 egészének kilátásait is optimistábban látja a vállalat, ezért idén másodjára is feljebb srófolta eredménytervét.

Az organikus bevételbővülés ennek megfelelően a korábban várt 8 százalék helyett 10 százalékos lehet idén, míg az egy részvényre jutó alapnyereség 7,27 dollár helyett 7,47 dollárra futhat majd be.

 

 

A befektetők jól fogadták a frissített iránymutatást és a dinamikus bővülést hozó jelentést, a részvényárfolyam 2,3 százalékkal emelkedett a csütörtöki tengerentúli tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben.

Magyarországra költözik a Pepsi – Balogh Levente megerősítette a Világgazdaságnak

A Szentkirályi elnöke, Balogh Levente a Világgazdaság kérdésére közölte: 2024-ben már szentkirályi vízből készül a Pepsi, ezért is vásárolták meg a világ egyik legmodernebb palackozó gépsorát, amely alkalmas az ásványvíz mellett az üdítőitalok töltésére is. Magyarország egyik legismertebb milliárdosa azt is elárulta, miért nem terveznek reklámokat Luis Figóhoz hasonló világsztárral.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.