Magasabbra srófolta idei eredménycéljait a PepsiCo, miután az üdítőitalokat és rágcsálnivalókat gyártó amerikai vállalat a bevétel és a profit soron is a várakozásokat felülmúló negyedéves számokat közölt csütörtökön, jó alaphangot adva ezzel a most rajtoló tengerentúli vállalati gyorsjelentési szezonnak.
Az élelmiszeripari óriás nettó nyeresége 92 százalékkal, 2,75 milliárd dollárra szökött fel a június 17-én zárult három hónapos periódusban. Az egy részvényre jutó, 2,09 dolláros tisztított eredmény jobb lett a Refinitiv elemzői konszenzusában szereplő 1,96 dolláros tisztított EPS-nél is.
A forgalom 10,4 százalékkal, 22,32 milliárd dollárra emelkedett, a tényadat ebben az esetben is kedvezőbb az előzetes szakértői becsléseknél. Az utóbbiak 21,73 milliárdos árbevételt vetítettek előre.
A bővülésben segített, hogy a PepsiCo az időszak során 15 százalékot emelt termékeinek árán, lépést tartva az inflációval. A drágítás következtében azonban a fogyasztók egy csoportja inkább lemondott a kóláról, a chipsről és a társaság kínálatában szereplő egyéb termékekről, így az értékesített volumen 2,5 százalékkal csökkent. Az italoknál 1 százalékos, a snackeknél pedig 3 százalékos volt a lemorzsolódás.
A Doritos és a Ruffles márkanevű chips értékesítése két számjegyű bővülést hozott a második negyedévben. A PepsiCo a ropogtatnivalók csomagméreteit is újragondolta, valamint az extra csípős Flamin’ Hot ízzel bővítette itteni kínálatát a vásárlók megnyerése érdekében. A július 4-i nemzeti ünnep alkalmából pedig saját ketchuppal is előrukkolt a gyártó. A társaság ezzel együtt semmit sem bízott a véletlenre, és a reklámkampányt is felpörgette, melynek következtében marketingkiadásai ugyancsak két számjegyűen emelkedtek.
Az erős negyedéves teljesítményt követően 2023 egészének kilátásait is optimistábban látja a vállalat, ezért idén másodjára is feljebb srófolta eredménytervét.
Az organikus bevételbővülés ennek megfelelően a korábban várt 8 százalék helyett 10 százalékos lehet idén, míg az egy részvényre jutó alapnyereség 7,27 dollár helyett 7,47 dollárra futhat majd be.
A befektetők jól fogadták a frissített iránymutatást és a dinamikus bővülést hozó jelentést, a részvényárfolyam 2,3 százalékkal emelkedett a csütörtöki tengerentúli tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben.
Magyarországra költözik a Pepsi – Balogh Levente megerősítette a VilággazdaságnakA Szentkirályi elnöke, Balogh Levente a Világgazdaság kérdésére közölte: 2024-ben már szentkirályi vízből készül a Pepsi, ezért is vásárolták meg a világ egyik legmodernebb palackozó gépsorát, amely alkalmas az ásványvíz mellett az üdítőitalok töltésére is. Magyarország egyik legismertebb milliárdosa azt is elárulta, miért nem terveznek reklámokat Luis Figóhoz hasonló világsztárral. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.