BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Celle,,Lower,Saxony,/,Germany,-,May,22,,2018:,Official
Celle, Lower Saxony / Germany - May 22, 2018: official dealership sign of Nissan against blue sky in Celle, Germany - Nissan is a Japanese multinational automaker
illuszztráció, saj.szerk.

Vége a Nissan–Renault közti bokszmeccsnek, most szépen összefognak

Az új megállapodás a jövőbeli befektetések és a tulajdonjogok kérdését is érinti.

Tíz hónap, gyakran feszült hangulatú tárgyalás után megegyezett a Nissan és a Renault a két vállalat közötti partnerség átstrukturálásáról, amelyet hivatalosan a hét folyamán fognak bejelenteni – írta a Reuters.

Celle,,Lower,Saxony,/,Germany,-,May,22,,2018:,Official
Celle, Lower Saxony / Germany - May 22, 2018: official dealership sign of Nissan against blue sky in Celle, Germany - Nissan is a Japanese multinational automaker
illuszztráció, saj.szerk.
Fotó: Shutterstock

Az autógyártók februárban jelentették be a keretmegállapodást, és a céljuk az volt, hogy már márciusban lezárják a tárgyalásokat. Ezt a határidőt azonban meg kellett hosszabbítaniuk, amikor a Nissan vezetői megtámadták az üzlet egyes rendelkezéseit, arra hivatkozva, hogy az új szerződés nem biztosít megfelelő védelmet a vállalat szellemi tulajdonait illetően.

A késedelem megnehezítette a Nissan azon törekvését, hogy a Renault-val évtizedek óta fennálló kapcsolatát rendezze, és a most megszületett szerződés is csak hosszú egyezkedés után tudott véglegessé válni.

A megállapodás értelmében a japán autógyártó akár 15 százalékos részesedést is szerezhetne a Renault új elektromos járművekkel foglalkozó egységében, az Ampere-ben, míg a Renault lecsökkentené a jelenlegi, 43 százalékos részesedését a Nissanban.

A Nissan most azon dolgozik, hogy a Renault-ba tervezett stratégiai befektetéséhez alacsonyabb küszöbértéket állapítson meg, amely így a februárban bejelentett 15 százalékos maximum alatt maradna. S bár a befektetés nagysága végső soron az Ampere vállalati értékétől függ, belső információk szerint a japán autógyártó 10 százalék alatt próbál majd maradni.

Ezzel párhuzamosan a francia Renault közölte, hogy az Ampere-t 2024 első felében vezetné be a tőzsdére, amelyet a jelenlegi becslések szerint akár 10 milliárd euróra is értékelhetnek.

A Nissan mellett többen is bejelentették, hogy befektetnének az Ampere-be, például a két autógyártó partnere, a Mitsubishi Motors, valamint az amerikai csipóriás, a Qualcomm is.

Az átalakított szövetségben kulcsfontosságú szerepet kap a szellemi tulajdonjogok kérdése – beleértve a még nem létező, jövőbeli technológiákat is. Ennek a megállapodásnak a részletei a hivatalos bejelentéskor lesznek bemutatva.

Az átstrukturált Renault-üzlet lezárásával a japán vállalat vezetőinek lehetőségük nyílik arra, hogy más kihívások felé forduljanak, beleértve a középtávú stratégia frissítését és a Kína-stratégiájuk megváltoztatását, ahol a Nissan és más globális autógyártók eladásai visszaesőben vannak.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.