Tíz hónap, gyakran feszült hangulatú tárgyalás után megegyezett a Nissan és a Renault a két vállalat közötti partnerség átstrukturálásáról, amelyet hivatalosan a hét folyamán fognak bejelenteni – írta a Reuters.
Az autógyártók februárban jelentették be a keretmegállapodást, és a céljuk az volt, hogy már márciusban lezárják a tárgyalásokat. Ezt a határidőt azonban meg kellett hosszabbítaniuk, amikor a Nissan vezetői megtámadták az üzlet egyes rendelkezéseit, arra hivatkozva, hogy az új szerződés nem biztosít megfelelő védelmet a vállalat szellemi tulajdonait illetően.
A késedelem megnehezítette a Nissan azon törekvését, hogy a Renault-val évtizedek óta fennálló kapcsolatát rendezze, és a most megszületett szerződés is csak hosszú egyezkedés után tudott véglegessé válni.
A megállapodás értelmében a japán autógyártó akár 15 százalékos részesedést is szerezhetne a Renault új elektromos járművekkel foglalkozó egységében, az Ampere-ben, míg a Renault lecsökkentené a jelenlegi, 43 százalékos részesedését a Nissanban.
A Nissan most azon dolgozik, hogy a Renault-ba tervezett stratégiai befektetéséhez alacsonyabb küszöbértéket állapítson meg, amely így a februárban bejelentett 15 százalékos maximum alatt maradna. S bár a befektetés nagysága végső soron az Ampere vállalati értékétől függ, belső információk szerint a japán autógyártó 10 százalék alatt próbál majd maradni.
Ezzel párhuzamosan a francia Renault közölte, hogy az Ampere-t 2024 első felében vezetné be a tőzsdére, amelyet a jelenlegi becslések szerint akár 10 milliárd euróra is értékelhetnek.
A Nissan mellett többen is bejelentették, hogy befektetnének az Ampere-be, például a két autógyártó partnere, a Mitsubishi Motors, valamint az amerikai csipóriás, a Qualcomm is.
Az átalakított szövetségben kulcsfontosságú szerepet kap a szellemi tulajdonjogok kérdése – beleértve a még nem létező, jövőbeli technológiákat is. Ennek a megállapodásnak a részletei a hivatalos bejelentéskor lesznek bemutatva.
Az átstrukturált Renault-üzlet lezárásával a japán vállalat vezetőinek lehetőségük nyílik arra, hogy más kihívások felé forduljanak, beleértve a középtávú stratégia frissítését és a Kína-stratégiájuk megváltoztatását, ahol a Nissan és más globális autógyártók eladásai visszaesőben vannak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.