A Kínai Személyautó-szövetség (CPCA) csütörtökön közzétett adatai szerint az amerikai Tesla Kínában gyártott járműveinek eladásai 31 százalékkal estek vissza júliusban az előző hónaphoz képest, mivel a vállalat elkezdte felkészíteni a sanghaji üzemét az új Model 3 összeszerelésére – írta a Reuters.
Ez a visszaesés volt az első havi csökkenés a Tesla Kínában gyártott autóinak értékesítésében december óta.
A Tesla júliusban 64 285 darab Kínában gyártott elektromos járművet (EV) adott el, 128 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, amikor egy tervezett korszerűsítés miatt átmenetileg leállította a sanghaji üzemét . Elon Musk vállalatánál szinte már hagyomány, hogy a gyártósorok nagy mértékű fejlesztéseit és az átépítéseket a nyári hónapokban végzik el.
A Tesla helyi riválisa, a BYD júliusban 61 százalékkal többet, 261 105 személygépkocsit adott el az előző évhez képest, amelyből mintegy 20 ezer darabot exportáltak. A megugrást elsősorban a Dynasty és az Ocean sorozat autói támogatták. A BYD eladásai a Teslát 29 százalékkal előzték meg az első fél évben, miközben az alacsonyabb árú Dolphin az amerikai vállalat Model 3 autóját is a porban hagyta.
Az olyan kínai EV-startupok, mint a Nio és az Xpeng is jelentős júliusi erősödést tapasztaltak. Kína szeretné fellendíteni az autók és más nagy értékű termékek forgalmát – mivel a koronavírus-járvány utáni gazdasági fellendülés az elmúlt hónapokban gyorsan veszített a lendületéből –, ennek érdekében pedig tetemes adókedvezményeket vezettek be a helyi EV-k vásárlására.
A helyi iparági adatok szerint azonban a Tesla – egyetlen külföldi márkaként – növelni tudta az országban a piaci részesedését az első fél évben. Kínai kiszállításai a második negyedévben rekordot is döntöttek, több mint 150 ezer autóval.
A Tesla idén az eladások növekedésére tette a hangsúlyt a nyereséggel szemben, hogy megerősítse a népszerűségét a világ legnagyobb autópiacán, ahol egyre erősebb a verseny: idén az első fél évben a kínai márkák most először a belföldi értékesítések több mint felét tették ki.
Indiában gyártaná új, olcsóbb modelljét a TeslaA 24 ezer dolláros elektromos autó mintegy negyedével lenne olcsóbb a Kínában gyártott 32 ezer dollár körüli áron kapható Model 3 típusnál. |
Musk az év elején árháborút robbantott ki a több mint 40 kínai márkával szemben, azonban ez a külföldi gyártókat terhelte meg a legjobban. A piac korábbi urai, a General Motors és a Volkswagen, emiatt kénytelenek voltak átalakítani az ázsiai stratégiájukat, míg több japán vállalat inkább a befektetései csökkentése mellett döntött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.