A spanyol FC Barcelona labdarúgóklub megállapodott arról, hogy Barca Media tartalomkészítő részlegét egy speciális célú felvásárlótársasággal (SPAC) való egyesülés révén bevezeti a Nasdaqra. A tranzakció a Barca Mediát egymilliárd dollárra értékeli.
A SPAC (Special Purpose Acquisition Company) egy olyan cég, amely nem végez semmilyen gazdasági tevékenységet, egyetlen célja nagy mennyiségű tőke felhalmozása intézményi és magánbefektetőktől egy IPO-n keresztül, hogy aztán fuzionálhasson egy másik vállalattal, amely így már tőzsdén jegyzetté válik.
A klub pénteken közölte, hogy az ügylet új tőkét hoz a Barca Media számára, amely szegmens az FC Barcelona várakozásai szerint „fontos bevételi forrás lesz az elkövetkező években”. Az FC Barcelona elnöke, Joan Laporta, akit 2021-ben újraválasztottak, hogy kivezesse a klubot az intézményi és pénzügyi válságból, régóta próbál új bevételi forrásokhoz jutni.
Laporta 2003 és 2010 között a klub egyik legsikeresebb időszakát vezette, most viszont súlyos pénzügyi gondokkal küzdött a katalán klub, amit a Covid–19-járvány tovább súlyosbított. Lionel Messi 2021-es távozása szintén hozzájárult a klub gondjaihoz.
A Barca Media a Nasdaqon azután kezdi meg a kereskedést, hogy a Mountain & Co. Acquisitionnel kötött üzlet az év utolsó negyedében lezárul – közölte az FC Barcelona.
A Barca Media meglévő részvényesei 80 százalékos részesedéshez jutnak az új cégben, feltéve, hogy nem kerül sor további tőkebevonásra.
Olcsó pénznek híg a leve: kipukkadt a SPAC-lufi, a felhők fölül a csődbíróságig zuhannak a fiatal tőzsdei cégekA speciális célú akvizíciós társaságok tömegével vitték tőzsdére az ígéretes vállalatokat az elmúlt években, a legtöbb azonban gyorsan összeroppant a szabadpiac nyomása alatt. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.