Szeptemberben megszenvedte az Apple az iPhone kínai tilalmát, ráadásul a cég zsinórban háromszor publikált csökkenő forgalmat. Bár nálunk devizahatás támogatja az iPhone 15 bolti bevezetését, ám az Apple-menedzsment globális értékesítési félelmeit ez aligha oszlatja el. Az amerikai cég most a mobiltársaságokban bízik: a partnerek ugyanis jelentős forgalmat generálhatnak, ha kedvezményes csomagokkal rábeszélik ügyfeleiket a régi kütyük lecserélésére.
A Verizon például olyan konstrukciókat kínál a prémium-mobilcsomag előfizetőinek, hogy a régi iPhone leadása esetén az új készülék vételárát három év alatt halasztva fizethetik ki. A T-Mobile is hasonló ajánlatot lengetett be:
a komolyabb készülékkedvezményt prémiumcsomaghoz kötötte.
Ennek keretében a kétévenkénti készülékcserét ösztönzik, míg a Dish Network a havi 60 dolláros csomagjában az évi cserét ígéri. Szükség is van a felhasználók ösztökélésére, mert az átlagemberek általában elégedettek a régi készülékeikkel. Arról nem is szólva, hogy a The Wall Street Journal például
csak a csinos burkolatot és az új csatlakozókat emelte ki
az iPhone 15 erényei közül.
Ma minden telefon egy üveglap, alig van különbség, s ez folyamatosan rontja a készülékcsere-mutatókat
– mondta Jeff Moore, a Wave7 Research elemzője, hozzátéve: az Apple 2007 óta szorosan együttműködik a mobilszolgáltatókkal, és az agresszív készülékcsere-stratégia ennek része.
A Consumer Intelligence Research Partners felmérése szerint a második negyedévben
minden öt amerikai iPhone-eladásból négy a mobil zolgáltatók akcióihoz kötődött.
A telefonszolgáltatók részesedése 2016 óta nem volt ilyen magas, bár mindig jelentős volt, hiszen a 2021-es mélyponton is 48 százalékot tett ki az előfizetéshez kötött értékesítés.
A Counterpoint Research szerint az iPhone-é volt az új amerikai telefonok eladásának 55 százaléka a második negyedévben, szemben a hat évvel korábbi 28 százalékkal. Mindezek ellenére a mobilszolgáltatók is lassuló bevételnövekedésről számoltak be az elmúlt években, s ezen a készülékcserék sem segítenek, mert az amerikai fogyasztók hosszabb ideig ragaszkodnak ugyanazokhoz a kütyükhöz.
A készülékcserék üteme lassú
– mondta Sowmyanarayan Sampath, a Verizon fogyasztói részlegének vezetője, aki szerint a következő néhány hétben az iPhone 15 piaci debütálása fontos teszt lehet.
A három vezető amerikai mobilszolgáltató előzetes költség nélkül biztosítja az eszközöket az ügyfeleknek, ha egy régebbi okostelefont becserélnek, s három évre elkötelezik magukat, ám az előfizetői stabilitás ellene hat az évenkénti készülékcserének. A mobiltársaságok és az Apple üzleti ciklusa eltérő, amíg az Apple számára a készülékeladás az elsődleges, addig a mobilszolgáltatók az előfizetők megtartásában érdekeltek. Ami nem feltétlen új készülékekhez kötődik, mert a régebbi modellekkel és a hozzájuk kapcsolt diszkont-előfizetésekkel is kiválóan lehet új ügyfeleket toborozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.