BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ennél biztosabb jele nem lehet a Covid-időszak végének: durván veszteséges a Pfizer

Mínuszos negyedéven van túl a Pfizer, a kutyának sem kellenek a Covid elleni szerei. A Covid nagy lökést adott annak idején: egyszer hopp, másszor kopp, de a mostani hatás is egyszeri.

Közzétette negyedéves beszámolóját a Pfizer, az eredmény soron negatív előjellel, amire 2019 óta nem volt példa. Arra, hogy veszteséggel zárja a július–szeptemberi időszakot a gyógyszermulti, lehetett számítani, miután az amerikai kormányzat óriási tételben küldte vissza a korábban leszállított Comirnaty Covi elleni vakcinákat, illetve a súlyosabb lefolyású koronavírus kezelésére kifejlesztett Paxlovidot. Csak a visszaküldések – készletleírás tételsoron – 5,6 milliárd dolláros kiadást jelentettek a Pfizernek. 

 Gyermekekre kevésbé veszélyes a koronavírus. 
Fotó: Varga György / MTI

A Paxlovid értékesítése 97 százalékkal zuhant, abból csak 202 millió dollár bevétele keletkezett a Pfizernek, a vakcinából pedig 1,3 milliárd dollár. A két tétel összesen 1,5 milliárd dollár bevételt hozott a társaságnak, szemben a 2022. harmadik negyedévi 12 milliárddal. 

A társaság az mRNS oltástechnikát ezután az influenza ellen vetné be. A 18–64 éves korosztályban végzett klinikai vizsgálatai szerint azonban csak a vírus A törzse ellen sikerült immunválaszt elérni. 

A negyedév összesen 13,2 milliárd dollár árbevétellel zárult, azaz majdnem megfeleződött a bázisidőszaki 22,6 milliárd dolláros forgalom. A keresletcsökkenés arra késztette a Pfizert, hogy egyidejűleg egy átfogó, 3,5 milliárd dolláros költségcsökkentési tervet jelentsen be. 

A harmadik negyedévben a Pfizer 2,38 milliárd dollár, azaz részvényenként 42 cent nettó veszteséget könyvelt el. Ehhez képest az előző év azonos időszakában 8,61 milliárd dollár, azaz részvényenként 1,51 dollár volt a nettó nyeresége. 


  

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.