Ismét növelni szeretné bevételeit a Netflix. A legnagyobb streamingszolgáltató a jelszómegosztás felszámolásának következtében csaknem 6 millióval növelte tudta előfizetőinek számát az idei harmadik negyedévben, és a hírek szerint áremeléseket is tervez – adta hírül a Reuters.
A Netflix idén nem csatlakozott a riválisokhoz, például a Disney-hez, és nem emelte meg a reklámmentes előfizetések díjait, azonban hozott a felhasználóknak fájó döntéseket, miután korlátozta háztartásokon kívüli jelszómegosztást, hogy megpróbálja fizetésre bírni azt a nagyjából 100 millió nézőt, akik előfizetés nélkül használják a szolgáltatást.
A Bernstein Research elemzőcég szerint a Netflix sok piacon már nagyon hasonlít egy közüzemi szolgáltatóra, és a közüzemi szolgáltatók számára mindig nagy kihívás, hogy az adott vállalat miként találja meg a további növekedési, bővülési lehetőségeket.
A hírek szerint a Netflix is áremelést tervez, amit a hollywoodi színészek sztrájkjának befejezése után jelentene be.
A streamingplatformról elmondható, hogy sikeresen átvészelte a sztrájkot, ami főleg a jelentős nemzetközi jelenlétének köszönhető, hiszen nem csupán amerikai filmek és sorozatok készülnek, hanem a világ szinte minden tájáról érkeznek a Netflix saját gyártású alkotásai. A piaci várakozások szerint a cég a következő hónapokban emelni fogja a reklámmentes előfizetések árát. Ezzel az a célja, hogy több előfizetőt tereljen az olcsóbb csomagok felé, hogy ezáltal több reklámbevételre tehessen szert.
Élményparkok Netflix módra, új beruházásba kezd a vezető streamingvállalatA Disneylandre hasonlító, de kisebb méretű helyek elsődleges célja a filmek és sorozatok népszerűsítése lesz. Az első hely, a Netflix Ház várhatóan 2025-ben fog megnyitni. |
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a jelszómegosztás eltörlése miatt előfizetővé váló nézők többsége a reklámmentes csomagot választotta. A hirdetésmentes előfizetés havi 15,49 dollárba (5630 forint) kerül jelenleg, a reklámokkal ellátott konstrukcióért pedig 6,99 dollárt (2550 forint) kell fizetni. A becslések szerint a tervezett lépéssel a Netflix jövőre akár meg is duplázhatja a hirdetésekkel támogatott csomagok nézettségét, s hamarosan felzárkózhat versenytársaihoz a reklámbevételek tekintetében.
A hirdetésből származó bevételek a Visible Alpha becslése szerint az idei harmadik negyedévben elérhetik a 188 millió dollárt is. Várakozások szerint a streamingszolgáltató az idei év legerősebb negyedéves előfizetés-növekedését produkálhatja. Az elemzői konszenzus a Netflix negyedéves bevételére 7,7 százalékos növekedést becsül, ami 8,54 milliárd dolláros eredményt jelentene.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.