Az év első három negyedévében a Porsche 242 722 járművet értékesített, ami 10 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.
„Stratégiai fókuszunk az exkluzív, egyénre szabott termékekre irányul. A globális gazdasági bizonytalanság idején pedig hatalmas előnyt jelent kiegyensúlyozott globális értékesítési struktúránk is” – kommentálta a forgalmi adatokat Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős igazgatósági tagja.
Európában a Porsche eladásai 23 százalékkal, 51 742 járműre nőttek, míg Németországban 19 százalékos volt a bővülés, Észak-Amerikában pedig éves bázison 14 százalékkal több, azaz 64 487 Porsche kelt el.
Egyedül Kínában esett vissza az értékesítés mégpedig 12 százalékkal, 60 748 járműre, amit a menedzsment elsősorban az ország továbbra is kihívásokkal teli gazdasági helyzetének tulajdonít.
A feltörekvő piacokon ugyanakkor 40 931 új Porsche talált gazdára, azaz Európához hasonlóan ezen a piacon is 23 százalékos volt a gyarapodás.
Az egyes modellek közül jelentősen, 27 százalékkal nőttek a Porsche 911 értékesítései. Az első három negyedévben összesen 38 789 darabot szállítottak ki belőle.
Az áprilisban világpremierjét ünneplő új Cayenne iránt is nagy a kereslet. Az első kilenc hónapban ugyan 3 százalékkal, 64 457 darabra csökkent a luxus-SUV-k forgalma, ám – amint a cég közölte – ez a különböző piacokon történt lépcsőzetes piacra lépéssel magyarázható.
A Porsche Macanból 15 százalékkal, a Panamera luxuslimuzinból 5 százalékkal többet vittek haza, a 718 Boxster és 718 Cayman modellekből pedig összesen 16 458 darabot vásároltak világszerte, ami 18 százalékos plusz.
A tisztán elektromos (BEV) Taycan kiszállításai is jelentősen nőttek, 11 százalékkal 27 885-re nőtt a modell forgalma.
„A márkánk modelljei iránti kereslet továbbra is magas szinten pörög, ezért erőteljes lendülettel vágunk neki az év végi sprintnek. Ugyanakkor körültekintők maradunk, és következetesen az értékorientált növekedésre összpontosítunk” – tekintett előre az év hátralévő részére Detlev von Platen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.