BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Munich,,Germany,-,October,2020:,Porsche,Carrera,Gt,In,Motion.

Válság ide vagy oda, padlógázzal fordult az utolsó negyedévre a Porsche

Pörögtek a Porsche értékesítései Európában, Észak-Amerikában és a feltörekvő piacokon is, egyedül a kínai visszaesés fékezte némileg a német autógyártó eladásait.

Az év első három negyedévében a Porsche 242 722 járművet értékesített, ami 10 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.

Munich,,Germany,-,October,2020:,Porsche,Carrera,Gt,In,Motion.
Így veszi a kanyart egy Porsche Carrera. Fotó: Shutterstock

„Stratégiai fókuszunk az exkluzív, egyénre szabott termékekre irányul. A globális gazdasági bizonytalanság idején pedig hatalmas előnyt jelent kiegyensúlyozott globális értékesítési struktúránk is” – kommentálta a forgalmi adatokat Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős igazgatósági tagja.

Erős a kereslet Európában és a tengerentúli régiókban

Európában a Porsche eladásai 23 százalékkal, 51 742 járműre nőttek, míg Németországban 19 százalékos volt a bővülés, Észak-Amerikában pedig éves bázison 14 százalékkal több, azaz 64 487 Porsche kelt el.

Egyedül Kínában esett vissza az értékesítés mégpedig 12 százalékkal, 60 748 járműre, amit a menedzsment elsősorban az ország továbbra is kihívásokkal teli gazdasági helyzetének tulajdonít.

A feltörekvő piacokon ugyanakkor 40 931 új Porsche talált gazdára, azaz Európához hasonlóan ezen a piacon is 23 százalékos volt a gyarapodás.

A 911 az egyik legnépszerűbb modell

Az egyes modellek közül jelentősen, 27 százalékkal nőttek a Porsche 911 értékesítései. Az első három negyedévben összesen 38 789 darabot szállítottak ki belőle.
Az áprilisban világpremierjét ünneplő új Cayenne iránt is nagy a kereslet. Az első kilenc hónapban ugyan 3 százalékkal, 64 457 darabra csökkent a luxus-SUV-k forgalma, ám – amint a cég közölte – ez a különböző piacokon történt lépcsőzetes piacra lépéssel magyarázható.

A Porsche Macanból 15 százalékkal, a Panamera luxuslimuzinból 5 százalékkal többet vittek haza, a 718 Boxster és 718 Cayman modellekből pedig összesen 16 458 darabot vásároltak világszerte, ami 18 százalékos plusz.

A tisztán elektromos (BEV) Taycan kiszállításai is jelentősen nőttek, 11 százalékkal 27 885-re nőtt a modell forgalma.

Töretlen az optimizmus a cégnél

„A márkánk modelljei iránti kereslet továbbra is magas szinten pörög, ezért erőteljes lendülettel vágunk neki az év végi sprintnek. Ugyanakkor körültekintők maradunk, és következetesen az értékorientált növekedésre összpontosítunk” – tekintett előre az év hátralévő részére Detlev von Platen.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.