További 1,2 millió font kártérítést fizet a törölt vagy késett járatok miatt az Egyesült Királyságban kárt szenvedett ügyfeleinek a Wizz Air, miután a brit légi közlekedési felügyelet (CAA) végrehajtási eljárást indított ellene – írta szerdán a Bloomberg.
A budapesti székhelyű fapados légitársaság 25 ezer kárigényt volt kénytelen újravizsgálni, melyek közül 6 ezer esetben látta megalapozottnak a követelést, azaz átlagosan nagyjából 200 fontot kapnak a károsultak, bár jó néhányan ennél jóval nagyobb összeget kaphatnak kézhez.
Az ügy 2022 nyarára nyúlik vissza, amikor a diszkontszolgáltató nehezen tudott megbirkózni a légi közlekedés világjárvány lecsengése utáni gyors fellendülésével. A brit szabályozó hatóság tavaly júliusban közölte, hogy olyan panaszok érkeztek hozzá, amelyek szerint a légitársaság nem térítette meg a törölt vagy késett járatok miatt felmerült repülőutak, átszállások és szállodai tartózkodás költségeit.
A Wizz közölte, hogy „teljes mértékben betartotta” a CAA felé vállalt kötelezettségeit, és a szabályozó hatóság a szúrópróbaszerűen kiválasztott kárigények ellenőrzését követően ugyanezt erősítette meg.
Hozzátette, a CAA nem talált további hibákat a Wizz Air által újra megvizsgált esetekben, és nem szándékozik a további követeléseket sem felülvizsgálni.
A légitársaság továbbá tavaly 90 millió fontot fektetett be teljesítményének és működésének javítására, aminek eredményeként a járatok teljesítési aránya 99,24 százalékra nőtt, ami az egyik legjobb eredmény az iparágban. Ráadásul a visszatérítések 90 százalékát már öt napon belül feldolgozzák. A légitársaság mostanra az összes kártérítésre kötelező bírósági ítéletet azonosította és ki is fizette.
„Örülünk, hogy a CAA elismerte azokat a jelentős lépéseket, amelyeket a Wizz Air tett annak érdekében, hogy javítsa a teljesítményét. Mint minden európai légitársaság, 2022 nyarán példátlan működési kihívásokkal szembesültünk, de a bevezetett fejlesztések jobb ügyfélélményt eredményeztek, és a tavalyi teljesítményünk az iparágban immár a legjobbak közé tartozott. Jelentős javulást tapasztalunk az ügyfél-elégedettségi mutatóinkban, és továbbra is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy 2024-ben és később is tovább javítsuk működésünket” – jelentette ki az ügy kapcsán Marion Geoffroy, a Wizz Air UK ügyvezető igazgatója.
Az eljárás során a CAA a kárrendezési folyamatai módosítására is utasította a légitársaságot annak érdekében, hogy a jövőben megelőzhesse a hasonló problémákat.
Minderre tekintettel a társaság számos strukturális és szervezeti változást hajtott végre 2023-ban, egyebek között növelte a tartalékrepülőgép-kapacitását, illetve új, mesterségesintelligencia-alapú eszközt vezetett be a lehetséges zavarok elhárítása, előrejelzése és enyhítése érdekében.
Ezenkívül teljesen automatizálták a visszatérítés-igénylést, tavaly a követelések 90 százalékát már online nyújtották be az egy évvel korábbi 20 százalékkal szemben.
A hírre a Wizz Air részvényei több mint 3 százalékkal, 1960 penny közelébe zuhantak Londonban, ezzel egy hónap után újra a lélektanilag fontos 2000 pennys kurzus alatt találta magát a papír.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.