Két és fél millió autónál is többet értékesített tavaly a BMW, simán teljesítve ezzel az éves tervét. A kedden közölt előzetes adatok szerint a bajorok eladásaiban meghaladta a 15 százalékot az elektromos autók részaránya, ezekből 376 183 fogyott, a bázisidőszakinál 74 százalékkal több.
Érdekesség, hogy az átadások 34 százaléka az október–decemberi időszakban történt. A negyedik negyedévben a csoporthoz tartozó BMW, Mini és Rolls-Royce márkákból 718 778 darabot adtak el, ez 10,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A tavalyi teljes mérleg egyébként 2 555 341 autó volt, 6,5 százalékkal több a 2022-ben értékesítetteknél.
A csoport névadó márkája kiváló évet futott, 2 253 835 darab kék-fehér logós jármű kelt el, ez 7,3 százalékos éves plusznak felel meg.
A BMW márka – saját értékelése szerint – az elektromos átállás élmezőnyébe kívánkozó teljesítményt mutatott fel tavaly, a 330 596 eladott villanyautójuk már profitfronton is érezteti pozitív hatását, erről azonban csak konszern február elején esedékes gyorsjelentéséből tudhatunk meg részleteket.
A villanyautó-kínálatból az iX1 és a i4 luxus sportautó vitte a prímet, míg a belső égésűeknél az X1, a 3-as sorozat és az X3 dominált. Az elektromosok kínálata az idén teljesedik ki, minden kategóriában jelen lesz a BMW, amely tavaly az i5-öst, az iX2-est dobta piacra, hamarosan pedig az 5-ös sorozat akkumulátoros kombiváltozata kerül a kereskedésekbe.
A BMW feltuningolt darabjait gyártó BMW M leányvállalat több mint fél évszázados fennállásának legjobb teljesítményét nyújtotta tavaly, „műhelyéből” összesen 202 530 izomautó került ki, ez 13,5 százalékos éves pluszt takar.
Mivel a nagy teljesítményű BMW-k tudása általában koránt sincs szinkronban a volánjuk mögé ülők vezetői képességével, ezért ezen M-es járművek forgása gyorsabb, a baleseti statisztikák élén, jobb esetben csak az élmezőnyében stabilizálják a helyüket, úgyhogy a BMW M aligha marad munka nélkül. A legnagyobb darabszámban egyébként érdekes mód egy elektromos autót, a BMW i4 M50-est adták el.
A Mini viszont nem hozta a maximumot tavaly, a 295 474 eladott autójuk csupán 0,9 százalékkal haladta meg az előző évi mennyiséget, viszont az elektromos modelleknél 3,5 százalékkal többet, 45 261 darabot adtak át megrendelőiknek. A villanyautók aránya az értékesítésben 15,3 százalékos volt.
A Mini Cooper SE és a MINI Cooper E alkotta paletta az idén két új taggal bővül: piacra dobják a Mini Countryman SE-t és a Mini Countryman E-t. Nagy durranásnak ígérik a Mini Cooper Aceman is, az ötszemélyes mutatós crossovert csak elektromos változatban gyártják majd.
A BMW csoport koronagyémántja, a Rolls-Royce 6032 darabos eladásával történelmi rekordot állított fel tavaly. A kereslettel nincs semmi gond, sőt a cég Észak-Amerikában, Sanghajban és Szöulban hoz létre képviseletet, hogy a megrendelendő, az angliai Goodwoodban manufakturális körülmények között összeszerelt luxusjárművek minden apró részletét előre meg tudják beszélni a klienseikkel.
A Rolls-Royce-nál a testreszabás az új módi, az ügyfelek valamennyi extra kívánságát igyekeznek teljesíteni. A goodwoodi bázist egyébként bővíteni fogja a BMW. A Rolls-Royce is halad a korral, a Spectre nevű full-elektromos kétajtós luxuskupéjának a forgalmazását 2023 végén kezdte meg. A Phantom és a Cullinan platformára épített Spectre gyártókapacitása már 2025-re is le van kötve.
Végül a BMW motor- és robogógyártásáról is érdemes megemlékezni, hiszen itt is történelmi rekordot ért a 209 257 darab értékesített kétkerekű, ami 3,1 százalékos bővülés takar.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.