BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól startolt a Wizz Air – tartja éves előrejelzését a cég

Bár a hajtómű-ellenőrzések és a közel-keleti konfliktus visszavetette a Wizz Airt a harmadik negyedévben, éves szinten továbbra is tartja célkitűzését a vállalat.

Mivel a Wizz Air flottájának egy része a hajtómű-ellenőrzések miatt a földre kényszerült, illetve a közel-keleti konfliktus miatt járatokat kellett törölnie, a  diszkont légitársaság működési vesztesége az üzleti év december 31-én lezárt harmadik negyedévében éves bázison 16 százalékkal 180 millióra nőtt – közölte a cég csütörtök reggel.    

230228 BudapestWizzair   IllusztrációFotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
A Wizz egyik repülője. Fotó: Kallus György/Világgazdaság

A légitársaság azonban fenntartotta a március végéig tartó, jelenlegi pénzügyi évre vonatkozó nettó eredményvárakozását, miután jól indult a negyedik negyedév.

Bár az elmúlt negyedév pénzügyi teljesítményét jelentősen befolyásolta az izraeli kapacitások felfüggesztése és átcsoportosítása, fenntartjuk a folyó pénzügyi évre vonatkozó nettó eredményvárakozásunkat – mondta Váradi József vezérigazgató.

Igazolja a vezérigazgató optimista megközelítését, hogy a problémák ellenére az utasszám 22 százalékkal, 15 millió fölé nőtt, és annak dacára, hogy az egy utaskilométerre jutó bevétel 8 százalékkal csökkent, az összforgalom mégis közel 17 százalékkal, 1,06 milliárd euróra bővült. A gépek töltöttsége 87,3 százalékról 87,6 százalékra emelkedett.

Az egész évet tekintve egyébként a Wizz Air utasszáma 60,3 millióra nőtt, még sohasem szállított ennyi embert egy év alatt a fapados légitársaság.

EBITDA-ágon pedig sikerült visszatérni a pozitív számok világába, hiszen a 2,8 millió eurós bázisidőszaki veszteség 18,7 milliós nyereségbe fordult, miközben az EBITDA-ráta mínusz 0,3 százalékról plusz 1,8 százalékra javult.

A nettó nyereségnél azonban éppen ellentétes fordulat játszódott le, hiszen plusz 33,5 millió euróról, mínusz 105,4 millióra romlott a mutató, mivel a teljes működési költség 16,7 százalékkal, 1,25 milliárd euróra hízott.

A vállalat likvid pénzeszközei viszont 10,6 százalékkal, közel 1,7 milliárd euróra gyarapodtak.

A negyedik negyedévre térve, Váradi József kiemelte, hogy az értékesítés a bázishoz hasonló szinten mozog, míg az egységnyi bevétel (RASK) bővült, különösen márciusra és a húsvéti ünnepek idejére.

A menedzsment jelenleg arra számít, hogy az április 1-én elstartoló 2025-ös üzleti év első felében - a hajtómű-ellenőrzések dacára - az előző évhez képest változatlan kapacitást működtethet a Wizz, amit az új gépek leszállítása, a lízing szerződések meghosszabbítása, a harmadik féltől érkező repülők és a magasabb kihasználtság tesz lehetővé.

A Wizz air árfolyama 6 hó
 

A Wizz Air Abu Dhabi 2023-ban több mint 15 ezer járatot indított, ami duplája az előző évinek. A leányvállalat utasszáma pedig 3 millióra emelkedett.

A közép-kelet-európai régióban a harmadik negyedévben év/év alapon 1 százalékkal, 26 százalékra növelte piaci részesedését a Wizz, és 3 országban, Magyarországon, Romániában és Bulgáriában őrzi piacvezető pozícióját.

Nem sikerült kifejezetten erősre a Wizz Air tavalyi utolsó negyedéve

 - kommentálta a gyorsjelentést a KH Értékpapír.

A társaság 1,06 milliárd eurós bevételt ért el, míg az elemzők 1,15 milliárdos bevételt jeleztek előre. A kihasználtság sem érte el a kívánt szinteket. A cég vezetősége ennek ellenére optimista az idei év kapcsán, tartják korábbi várakozásaikat, tehát 350-400 millió euró közötti nettó profitot várnak 90 százalék feletti kihasználtság mellett

- tették hozzá. 

A piacnak nem tetszik a gyorsjelentés, a Wizz Air részvényei 5,5 százalékkal, 1918 pennyre zuhantak délelőtt Londonban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.