Az autóbiztonságért felelős amerikai hatóság (NHTSA) szerint a Teslák fék-, parkoló- és a blokkolásgátlóra (ABS) figyelmeztető lámpáinak betűmérete kisebb, mint amit a szabványok előírnak. Ez megnehezítheti a sofőröknek a fontos információk leolvasását, ami növeli a balesetek kockázatát. A vállalat emiatt 2,2 millió jármű visszahívására kényszerül, de itt nem fizikai intézkedésről van szó, hanem szoftverfrissítésről.
Az intézkedés a Model S, a Model X, a Model 3, a Model Y és a frissen piacra dobott Cybertruckokat is érinti, azaz a Tesla teljes modellpalettáját. A cég már megkezdte a szoftverfrissítés kiadását, a tulajdonosokat márciustól levélben értesítik a teendőkről. Az NHTSA a problémát egy rutinellenőrzés során fedezte fel január elején.
Az autógyártó három, a problémával potenciálisan összefüggő garanciális igényt azonosított, de nem érkezett jelentés balesetekről vagy sérülésekről.
A visszahívás a Tesla járműveinek fokozott ellenőrzésével egy időben történik.
Decemberben a hivatal nyomást gyakorolt a cégre, hogy kétmilliónál is több Tesla autó vezetéstámogató rendszere kapjon szoftverfrissítést a közeljövőben, mivel a funkció használata nem követeli meg a sofőr teljes és folyamatos figyelmét. A frissítés után az autóvezetőknek rendszeresen igazolniuk kell, hogy éberen figyelik a működést és a forgalmat.
Ha ezt nem teszik meg, akkor távolról ki is kapcsolhatják náluk a robotpilóta-alkalmazást. A vállalatnak Kínában az ajtókat záró rendszer problémái miatt 1,6 millió járműnél kellett javítást végrehajtania. A Teslára rájár a rúd az önvezető funkció miatt: Elon Musk tulajdonos ellen peres eljárás indult az önvezető funkcióval kapcsolatos nagyotmondásai miatt, míg az amerikai igazságügyi minisztérium iratokat kért be a cégtől.
Az autógyártó elektronikus autóival kapcsolatosan jelenleg két balesetet vizsgálnak: az egyiknél a jármű hirtelen fékezett az autópályán, a másiknál pedig a jármű belerohant egy mentőautóba. Elon Musk vállalatának automatizált vezetési rendszereivel összefüggésben eddig már több mint ötven eljárást indítottak.
Tesla–BYD-asszó körvonalazódik a pickuppiacon isAlighogy november végén hivatalosan is átadták az első Cybertruckokat a több mint kétszázezer amerikai megrendelő közül a legkorábban ébredőknek, máris Kína meghódítására indul a Tesla első elektromos hajtású kisteherautója. A Tesla riválisa, a BYD eközben még az idén kijön első, a világpiacra is szánt pickupjával, amely erősen hajaz a legendás Ford Rangerre. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.