A Magyar Telekom összeköt azzal, ami előrevisz – kezdte a negyedik negyedéves és egyben éves eredményeket bemutató sajtótájékoztatót péntek reggel Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, akinek csütörtökön hosszabbították meg a megbízatását további három évre. A Telekom remek negyedik negyedéves gyorsjelentése ezek szerint még nem a csúcs – tette hozzá. A további perspektívát az is jelzi, hogy a globális színtéren a Telekom-márka – tehát a Deutsche Telekom csoport, melyhez a Magyar Telekom is tartozik, márkája – volt a kilencedik legkedveltebb márka egy friss felmérés szerint.
A növekedés egyik fő motorja idén az adatforgalom volt, tavaly 34 százalékkal nőtt a mobil és 33 százalékkal a vezetékes adatforgalom, ami egész Európában is kiemelkedő tempó. A cég mobilos ügyfeleinek 23,5 százaléka már 5G-s készüléket használ, míg egy évvel korábban még csak 14,8 százalék rendelkezett ilyennel.
A vállalat 3,6 millió háztartás számára nyújt gigabitképes szolgáltatást, ami szintén kiemelkedő a kontinensen, és az ügyfelek 50 százaléka választotta a gigabitképes széles sávú csomagot.
A kormánnyal kötött megállapodás szerint is a társaság célja, hogy 2026-ra 99 százalékos legyen az ország 5G-s lefedettsége.
Az üzleti ügyfelek körébben 65 százalékkal emelkedett a Magenta 1 Business csomagot választók száma, miközben gyorsan nő a campusmegoldások piaca is, azaz az 5G-lefedettséggel működő gyárak, telephelyek egyre több megrendelést adnak a Telekomnak.
Összességében a vezérigazgató azt is örvendetesnek tartja, hogy már 74 százalékos az applikációpenetráció Magyarországon, azaz az ügyfelek nagy többsége már mobil alkalmazásokon át intézi ügyes-bajos dolgait. A mesterséges intelligenciával működő Vanda személyi asszisztens 1,6 millió esetben oldott meg problémákat, emberi beavatkozás nélkül.
A cég a saját márkás T-Phone-okból és T-tabletekből 30 ezer darabot adott el, az A+ felújított készülékekből pedig 4 ezret.
Az elmúlt időszakban hatalmas kihívások közepette működött a Magyar Telekom pénzügyi szempontból is – vette át a szót Daria Dodonova, a Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese. A nehézségek ellen a cég a kormánnyal kötött megállapodással, és az inflációs díjkorrekcióval vette fel a harcot, ám fontos lépés volt a 9 százalékos energiamegtakarítás is, a cég energiastratégiájának megfelelően, hiszen az adatforgalom energiaigényes szolgáltatás.
Az EBITDA AL 16,4 százalékkal bővült, meghaladva az előzetes várakozás 10–15 százalékos sávját. Még gyorsabban, 48,7 százalékkal, 93,6 milliárd forintra nőtt a korrigált nettó eredmény, míg a szabad cash flow 70,5 százalékkal, 86,8 milliárd forintra emelkedett, pedig a kitűzött cél csupán 60 milliárd volt.
Idén a vállalat publikus célkitűzése 5-10 százalékos bevételbővülés, miközben az EBITDA AL 20-25 százalékkal nőhet.
A korrigált nettó nyereség eközben 130 milliárd, a szabad cash flow pedig 120 milliárd forintra lőhet ki.
A cég várakozásai szerint az energiaár-nyomás mérséklődhet, és az adócsökkentés is segíti az eredmények javulását.
A részvényesi javadalmazás elérte a korrigált nettó nyereség 70 százalékát, azaz a 65,56 milliárd forintot. Ebből 41,56 milliárd forint jut osztalékra, míg a többi részből saját részvényeit vásárolja vissza cég.
A vezérigazgató-helyettes a VG.hu kérdésére elmondta, hogy a részvény-visszavásárlásra fordított keretet azért emelték meg, mert a részvényárfolyam hatalmasat nőtt az elmúlt évben, azaz a keret nem jelent nagy növekedést az ebből felvásárolható részvények mennyiségében. A részvényesi javadalmazásról szóló irányelv pedig jövőre, a következő osztalékfizetést követően jár le, azaz van még ideje az igazgatóságnak az új politika elfogadására.
Pénteken délelőtt egyébként a Magyar Telekom részvényei 2,7 százalékkal, 827 forintra drágultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.