Újabb kiadáscsökkentési terveket jelentett be a BASF: a német vegyipari óriás közleménye szerint a korábban előirányzott költségcsökkentési lépések elégtelennek bizonyulhatnak a cégvezetés céljainak elérésére, ezért a vállalat németországi kiadásait további egymilliárd euróval vágja meg 2026-ig bezárólag, ezen felül újabb létszámleépítéseket is kilátásba helyezett. Az elbocsátási hullám nagyságrendjéről konkrétumokat egyelőre nem közöltek, a költségcsökkentés átfogó okaként ugyanakkor a gyenge regionális keresletet, illetve a magas energiaárakat nevesítette, rámutatva ezzel a német gazdaság mélyreható problémáira.
A cég pénteken közzétett gyorsjelentéséből kiderült: az árbevétel a 2022-es 87,3 milliárd euróról 68,9 milliárd euróra csökkent, szemben a vállalatvezetés 73–76 milliárdos célsávjával, illetve az elemzői konszenzus 70,6 milliárdos számaival. Az egyszeri tételek levonása előtti üzemi eredmény (EBIT) 45 százalékkal, 3,8 milliárd euróig szakadt, holott a cég 4 és 4,4 milliárd euró közé, az elemzők pedig 3,9 milliárd euróra várták a számokat.
A BASF vezetése azonban relatíve optimista: a jelenlegi pénzügyi évre immáron jelentősen javuló, 8–8,6 milliárd euró közti EBITDA eredményre számít a tavaly elért 7,67 milliárd euró helyett, ez pedig az elemzői konszenzust jelentő 8,3 milliárd eurós értékkel is összhangban van.
A vállalat pozitív előrejelzésére, illetve a további átfogó költségcsökkentésről szóló bejelentésére a cég részvényei 4 százalékos erősödéssel reagáltak.
A BASF vezérigazgatója, Martin Brudermüller kiemelte: a német gazdaság látványos gyengélkedésén túl eredményeikre a túlszabályozás miatti versenyképesség-csökkenés is drasztikus csapást mért az elmúlt időszakban, amely nem csupán német, sokkal inkább uniós-szintű probléma.
Európa helyett Kína felé fordul a BASFA lassú növekedés, a magas energiaárak és a túlszabályozás miatt tartós költségcsökkentésre készül Európában a BASF, Kínában viszont folytatja hatalmas beruházását. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.